تأمین امنیت، پیش فرض تحقق امر به معروف است
کد خبر: 3543603
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴
آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

تأمین امنیت، پیش فرض تحقق امر به معروف است

گروه اجتماعی: نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در افتتاح ششمین دوره بصیرت غیرتمرکزی فرماندهی انتظامی استان گفت:‌ تلاش در سنگر تأمين نظم و امنيت جامعه و كاهش جرايم و آسيب‌های اجتماعی، اقدامی مهم در مسير احيای فریضه امر به معروف و نهی از منكر است، امر به معروف به‌عنوان فرهنگ می‌تواند سد محكمی در پيشگيری از بروز جرايم باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، به نقل از پایگاه خبری پلیس استان، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، در ششمين دوره بصيرت غيرتمركزی پلیس استان که امروز، 15 آبان‌ماه برگزار شد با اشاره به توطئه‌های متفاوت دشمنان انقلاب اسلامی و نفوذ بيگانگان در فرهنگ، عقايد و اعتقادات ملت، گفت: مهمترين عامل جلوگيری از نفوذ دشمنان داشتن بصيرت عقلی و قلبی است، بصيرت افزايی برای همه يک وظيفه و تکليف است.
وی با اشاره به تنوع و حساسیت کار نیروی انتظامی ادامه داد: امنيت پايدار در گرو آگاهی بخشی و بصيرت‌افزايي دينی و سياسی کارکنان ناجا در اجرای مأموریت های مختلف محقق می‌شود.
نماينده ولی‌فقيه در استان مركزی با تقدير از رويكرد ناجا در تعالی بينش و بصيرت كاركنان اين نيرو گفت:‌ در سايه توجه به مفاهيم و معرفت قرآنی در نيروی انتظامی، امروز اين نهاد، نيرويی مكتبی، ولايی، مردمی و مسئوليت‌پذير است و همراه با ديگر نيروهای مسلح جمهوری اسلامی ايران آماده دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
وی مهم‌ترين بازخورد برنامه‌های بصيرت‌افزا در نيروی انتظامی را افزايش كيفی عملكرد پليس خواند و گفت:‌ نمود و آثار مثبت برگزاری چنين دوره‌هایی در ميدان عمل جلوه‌گر ‌می‌شود.
امام جمعه اراک در ادامه آگاهی بخشی و هوشیاری نسبت به  تکالیف دینی، حرکت در مسیر امام و شهدا و همسویی کلام و عمل را از مهمترین نتايج دوره‌های بصیرت‌افزایی دانست و افزود: ابزارهای مدرنی در جنگ‌های امروزی به کار گرفته می‌شود که در کمترين زمان و با کمترين هزينه، بيشترين دستاوردها را در منازعات دارند.
آیت‌الله دری‌ نجف‌آبادی به مخاطرات و آفت‌های فضای مجازی اشاره کرد و اظهار کرد: مخاطرات فضای مجازی و گسترش استفاده از فناوری‌های نوين در جامعه، مسئوليت دستگاه‌های فرهنگی و به ويژه نيروی انتظامی را افزايش داده است.
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با تأکید بر اهمیت پیشگیری و تقدم آن بر دیگر راهکارهای مقابله‌ای در برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی گفت: همه دستگاه‌ها موظف به برنامه‌ريزی و اهتمام در برخورد با مسائل اجتماعی و حفظ ارزش‌های جامعه اسلامی هستند.
عضو خبرگان رهبری اجرای فريضه امر به معروف و نهی از منكر را رمز پايداری دستورات الهی و شور و نشاط جامعه اسلامی دانست و گفت: تقويت و اجرای فريضه امر به معروف و اعتقادی توسط دستگاه‌های اجرايی به ويژه پليس، از مهمترين مولفه‌های ارتقاء سلامت و امنيت اخلاقی و دينی است.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی در پایان افزود: تلاش در سنگر تامين نظم و امنيت جامعه و كاهش جرايم و آسيب‌های اجتماعی، اقدامی مهم در مسير احيای فرضيه امر به معروف و نهی از منكر است، امر به معروف و نهی از منكر بايد به يك فرهنگ در جامعه تبديل شود، زيرا همواره اين فريضه الهی می‌تواند سد محكمی در پيشگيری از بروز جرايم باشد.
captcha