تقویت اخلاق‌مداری؛ نتیجه بصیرت افزایی در كاركنان ناجا
کد خبر: 3544519
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹
عزیزی تأکید کرد:

تقویت اخلاق‌مداری؛ نتیجه بصیرت افزایی در كاركنان ناجا

گروه اجتماعی: فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت:‌ مهم‌ترین بازتاب اثربخش برگزاری دوره‌های بصیرت در نیروی انتظامی، آگاهی بخشی دینی و تقویت اخلاق‌مداری كاركنان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس استان، سردار كیومرث عزیزی، در آیین اختتامیه ششمین دوره بصیرت غیر تمركزی فرماندهی انتظامی استان مركزی، که امروز، 18 آبان‌ماه در مرکز فرماندهی پلیس انتظامی استان برگزار شد با اشاره به تبیین بصیرت در زندگی فردی و اجتماعی گفت: بصیرت باعث می‌شود ما به بینشی برسیم كه با عقلانیت و فهم عمیق به مسائل و پدیده‌ها نگاه كنیم.
وی با اشاره به پیچیدگی و گستردگی روابط انسانی در حوزه‌های مختلف تصریح كرد: با توجه به ضرورت بصیرت افزایی در بشریت، خداوند متعال از زمان خلقت تا كنون، رهنمایانی هدایتگر را در جهت شناخت حق از باطل برای انسان‌ها قرار داده است.
این مقام ارشد انتظامی ضرورت بصیرت در عرصه‌های اجتماعی را مورد تأكید قرار داد و گفت:‌ نگرش و برداشت افراد در مسائل مختلف متفاوت است، دانایان با قدرت عقل و منطق قادرند راه درست را از بیراهه تشخیص دهند و  این در حالی است كه جاهلان، به علت فقدان یا كاستی بینش و بصیرت، بسترساز مشكلات فردی و هم مشكلات اجتماعی می‌شوند و خسران جهل آنها در لایه‌های مختلف جامعه بازتاب می‌یابد.
فرمانده انتظامی استان مركزی به برنامه‌ریزی ناجا در نهادینه شدن شاخصه‌های بصیرت و كاربردی شدن آن در حوزه عمل تاكید كرد و افزود: آگاهی و دانایی نباید در كتب و مقالات خلاصه شود، بلكه باید به آن جامه عمل پوشاند و بهره لازم را از بركات آن برد و ابزار و شرایط مسیر را به درستی در كنار هم قرار داد.
عزیزی بصیرت را ضرورت فرد و جامعه در تمام دوران برشمرد و اظهار داشت: همه افراد جامعه باید در حد توان خود از اقتضای زمان آگاه باشند، در غیر این صورت در انتخاب راه دچار اشتباه شده و شیطان رهنمون آنها در سیر مسیر خواهد شد. در عصر حاضر كه شیطنت‌ها و ظرافت‌ها به عناوین مختلف افزایش یافته، همه افراد می‌بایست شناخت سره از ناسره را وظیفه خود بدانند و در این راه تلاش كنند.
فرمانده انتظامی استان مركزی با اشاره به اهداف برگزاری دوره‌های بصیرت در نیروی انتظامی گفت: كاهش آسیب‌ها و مقابله با تهدیدات و نیز آگاهی بخشی دینی و تقویت اخلاق از مواردی است كه فراگیران در دوره‌های بصیرت در ناجا مورد آموزش قرار می‌گیرند تا بتوانند با توجه به نوع ماموریت‌ها و تعاملات اجتماعی گسترده، حق را به روشنی از باطل تشخیص داده و  تصمیمی درست و عقلانی داشته باشند.
وی توجه به عمق مسائل و شناخت صحیح از مسائل مختلف اجتماعی را بازتاب اثربخش دوره‌های بصیرت در ناجا خواند و افزود: عموم افراد می توانند ظاهر خوبی‌ها و بدی را از هم تشخیص دهند، اما نكته حائز اهمیت، شناخت باطن مسائل است كه تنها با تكیه بر بصیرت می‌توان به آن دست یافت.
عزیزی با تقدیر از دست اندركاران و برگزار كنندگان ششمین دوره بصیرت غیرتمركزی فرماندهی انتظامی استان مركزی تصریح كرد:‌ ششمین دوره بصیرت غیرتمركزی با حضور 150 نفر از مدیران لایه دو در سطح پلیس استان در مدت چهار روز در شهر اراك برگزار شد.
فرمانده انتظامی استان مركزی در پایان ادامه داد: در طول مدت این دوره فراگیران با مسائل مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، تحولات ملی و بین‌المللی و مهم‌ترین مسائل حفاظتی آشنا شدند كه اساتید مجرب حوزه و دانشگاه در كنار اساتید درون سازمانی نكته‌های آموزشی لازم را به فراگیران بازآموزی و ارائه كردند.
captcha