آیین بزرگداشت دکتر «مصطفی خرم‌دل» در سنندج برگزار شد
کد خبر: 3545061
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷

آیین بزرگداشت دکتر «مصطفی خرم‌دل» در سنندج برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مراسم بزرگداشت دکتر «مصطفی خرم دل» مترجم، قرآن‌پژوه، اسلام‌شناس و مفسر کُرد روز پنج شنبه، بیستم آبان ماه در دانشگاه کردستان برگزار شد.

 به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، در مراسم بزرگداشت دکتر «مصطفی خرم دل» مترجم، قرآن‌پژوه، اسلام‌شناس و مفسر کُرد، محسن شاه رضایی، مدیرکل دفتر الگوسازی و تکریم بنیاد نخبگان کشور، فردین اخلاقیان رئیس دانشگاه کردستان، دکترمحمود ابراهیمی، استاد پیشکسوت و بازنشسته دانشگاه کردستان، محسن پیشوایی علوی، رئیس دانشکده ادبیات دانشگاه کردستان، دکترمحمدعلی کوشا، قرآن‌پژوه و استاد حوزه و دانشگاه و دکترمحمود ویسی، قرآن پژوه و استاد گروه فقه و حقوق دانشگاه مذاهب اسلامی تهران، در بخش‌های مختلف به معرفی شخصیت و جایگاه علمی و فرهنگی استاد خرم‌دل پرداختند.

دکترمصطفی خرم دل، قرآن پژوه نام آوازه کُرد، نیز در این آیین طی سخنانی کسب رضای خداوند را بالاتر از هر چیزی دانست و گفت: همواره باید در طلب رضای الهی باشیم و این مهم را در زندگیمان پیاده کنیم.

وی افزود: افرادی که در زمینه قرآن کریم فعالیت می‌کنند، باید سختی‌ها را تحمل کرده و تکلیف خود را نسبت به دین اسلام ادا کنند.

این مفسر نام آشنای کُرد، به غنیمت شمردن فرصت‌ها و لحظات زندگی تاکید  و بیان کرد: از زمانی که در اختیار دارید نهایت استفاده را ببرید و بنده تا زمانی که زنده باشم می‌خوانم و می‌نویسم.

در پایان این مراسم، دکتر مصطفی خرم دل مورد تجلیل قرار گرفت.

دکتر «مصطفی خرم دل» متولد سال 1315 شمسی در روستای «دهبکر» از توابع شهرستان مهاباد استان آذربایجان غربی است. تفسیر نور(به فارسی)، المقتطف(تفسیر قرآن به عربی)، شنه‌ی ره‌حمه‌‌ت(تفسیر قرآن به زبان کُردی)، دستور زبان فارسی، دستور زبان کُردی، گنجینه صرف و نحو عربی، ترجمه فی ظلال القرآن در 15 جلد و ده‌ها اثر دیگر از تالیفات درخشان استاد خرم‌دل است.

وی هم اکنون ساکن مهاباد بوده و از شخصیت‌های علمی و دینی مشهور در سطح ایران و جهان اسلام است.

captcha