برگزاری دوره آموزشیار قرآن برای روحانیان متقاضی تشکیل خانه قرآن روستایی
کد خبر: 3547661
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲
حجت الاسلام پورشعبانعلی خبر داد:

برگزاری دوره آموزشیار قرآن برای روحانیان متقاضی تشکیل خانه قرآن روستایی

گروه فعالیت های قرآنی: رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی گیلان گفت: برگزاری دوره آموزشیار قرآن برای روحانیان مستقر متقاضی تشکیل خانه قرآن روستایی با هدف توانمندسازی آن‌ها در حوزه های متعدد قرآنی به‌ویژه آشنایی با شیوه های نوین تدریس و افزایش سطح بهره‌وری روحانیان مستقر در دستور کار قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام محمد پورشعبانعلی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی گیلان در گفت وگو با خرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، با بیان اینکه قرآن یکی از امانت های بزرگ الهی است که در اختیار ما قرار گرفته، اظهار کرد: بار سنگین این امانت بزرگ که نقش اساسی در هدایت بشر و جامعه بشری دارد بر دوش همه مردم به‌ویژه مبلغین بوده و برای حفظ و حراست آن باید تلاش و همت دو چندانی از سوی همه مبلغین صورت گیرد.

وی با بیا اینکه امروزه نگرانی جبهه معارض از نهادینه شدن فرهنگ قرآنی در زندگی مردم است، گفت: مبلغین به‌ویژه روحانیون مستقر که افسران خط مقدم مبارزه با توطئه های دشمنان قسم خورده هستند، باید برای آشنایی هرچه بشتر مردم با فرهنگ قرآنی نقش آفرینی کنند.

این مسئول فرهنگی با بیان اینکه یکی از دغدغه های مهم مقام معظم رهبری آشنایی و ارتباط هر چه بیشتر جوانان و نوجوانان با معارف قرآنی است، عنوان کرد: روحانیون مستقر که از ظرفیت های بالای استان هستند، می بایست برای تحقق مطالبات رهبری و رفع دغدغه های معظم له ایفاء نقش کرده و نسبت به آموزش جوانان و نوجوانان در حوزه های مختلف قرآنی و تربیت قاریان و حافظان قرآن گام های جدی تری را بردارند.

وی با تاکید بر نقش تاثیرگذار تشکل های قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی که با هدایت سازمان دارالقران کشور در گسترش فرهنگ قرآنی مشغول فعالیتند، متذکر شد: تشکیل خانه قرآن روستایی در محل استقرار روحانیون مستقر به منظور تحقق دوره های آموزش قرآن با شیوه های نوین تدریس و روش مند شدن آموزش ها در دستور کار اداره امور قرآنی استان قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام پور شعبانعلی یادآور شد: از آنجایی که تدریس قرآن با شیوه های نوین مستلزم داشتن مدارک آموزشیاری یا تربیت معلم قرآن بوده، لذا برگزاری دوره آموزشیار قرآن برای روحانیون مستقر متقاضی تشکیل خانه قرآن روستایی با هدف توانمندسازی آنها در حوزه های متعدد قرآنی به‌ویژه آشنایی با شیوه های نوین تدریس و افزایش سطح بهره وری روحانیون مستقر در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی گیلان اظهار امیدواری کرد: با حمایت مادی، معنوی همه مسئولین و تعامل خوب و سازنده حاکم بین این اداره با مسئولین امر در اداره کل تبلیغات اسلامی، گام های موثرتری را در گسترش فرهنگ ناب قرآنی در سراسر استان برداریم.

 

captcha