بصیرت افزایی؛ ویژگی بارز امام حسن مجتبی(ع) برای نسل امروز
کد خبر: 3549618
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲
حجت الاسلام نصری مقدم تاکید کرد:

بصیرت افزایی؛ ویژگی بارز امام حسن مجتبی(ع) برای نسل امروز

گروه اجتماعی: یک مبلغ اسلامی گفت: بصیرت افزایی و دشمن شناسی از ویژگی های بارز دوران زندگی امام حسن مجتبی(ع) بوده و یکی از الگوهای زندگانی جوانان و نسل امروز برای مقابله با دشمنان است.

حجت الاسلام سیامک نصری مقدم مبلغ اسلامی و کارشناس فرهنگی و مذهبی رادیو در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، گفت: با توجه به خفقان و تاریکی دوران صدر اسلام عامه مردم و خواص بی بصیرت بوده و امام حسن مجتبی(ع) را تنها گذاشتند.
وی به نقش چهره های انقلابی اشاره کرد و گفت: این چهره ها در به ثمر رسیدن میوه ای به نام انقلاب که شکوفایی کشور را در دنیا زبانزد بلوک شرق و غرب کرد، زحمات فراوانی کشیدند ولی با مرور زمان با بی بصیرتی به انزوا و انحراف کشیده شدند.
وی ادامه داد: از ویژگی چهره های موثر و فعال در انقلاب که اکنون مسئولیت های متعددی را در ارگان ها و دستگاه های اجرائی دارند این است که همواره مطیع امام زمان عصر خود بوده و به دشمنان اطمینان و اعتمادی نداشته باشند.
حجت الاسلام نصری مقدم به ویژگی های امام حسن(ع) اشاره کرد و گفت: سخاوت و دست و دل بازی این امام همام از ویژگی های دیگری بود که سبب شد امام حسن را کریم اهل بیت(ع) بنامند زیرا هیچگونه حرص و طمعی به مال دنیا و جمع مال نداشتند.
وی ادامه داد: امام حسن(ع) این سخاوت را در رسیدگی به امور یتیمان به صورت واضح آشکار می کند زیرا ایشان هم، همانند پدرش حضرت علی بن ابی طالب(ع) شبانه این کار را می کرد تا شناخته نشود.
این مبلغ اسلامی گفت: مدیریت سیاسی امام‌حسن مجتبی (ع) دردوران خفگان سیاسی درزمان معاویه ازویژگی دیگرآن امام بودکه امام‌حسن (ع) به مقابله باآن پرداخته وازقرآن واسلام دفاع کردند تا شعائر الهی این دین مقدس و مصحف شریفش توسط ملحدین به سخره گرفته نشود.
وی بااشاره به آیه تطهیر «إِنَّمايُريدُاللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَيُطَهِّرَکُمم تَطْهيراً»گفت: پيامبر (ص)، حضرت علي (ع)، حضرت زهرا (س)،امام حسن (ع) وامام حسین (ع) رازيرعباي خودكشيدندو گفتند اين آيه درشان اهل بیت(ع) نازل شده و بیانگر این است که اهل بیت(ع) ازهرگونه پلیدی و ناپاکی مصون هستند.

captcha