پیام انقلاب اسلامی در دنیا فراگیر شده است
کد خبر: 3553374
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲
حجت‌الاسلام لطفی:

پیام انقلاب اسلامی در دنیا فراگیر شده است

گروه اجتماعی: امام جمعه ایلام گفت: با وجود اینکه ایران حساس‌ترین نقطه در منطقه‌ خاورمیانه و جهان است و جو تبلیغاتی دشمن بسیار قوی است اما پیام انقلاب اسلامی در دنیا فراگیر شده و رد پای انقلاب اسلامی در تمام جهان دیده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از ایلام، حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی، امام جمعه ایلام به مناسبت فرا رسیدن هفته وحدت در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام اظهار کرد: همان‌گونه که رمضان ماه بهار قرآن است ماه ربیع‌الاول با واسطه میلاد پیامبر (ص) ملقب به بهار ماه‌ها شده است پیامبری که در کتب‌های آسمانی تکمیل کننده‌ی دین است.
وی ادامه داد: سبزواری از حکما و فلاسفه ایرانی در کتاب «اسرار الحکم» می‌گوید: در نام محمد (ص) دو سر وجود دارد میم اول محمد دلیل بر مُلکی بودن مقام وی دارد و میم دوم حاکی از دانایی بر ملکوت دارد. همچنین در جواب عالم یهودی که از شخصیت اخلاقی محمد (ص) می‌پرسد، می‌گوید: «پیغمبر (ص) خُلق عظیم است و توانست جاهلیت عرب را از بین ببرد و تمدن الهی را پایه‌گذاری کرده و جامعه را متحول کند.»
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه نباید به تشریح تک بُعدی شخصیت حضرت رسول پرداخت، ادامه داد: پیامبر پس از تشکیل نظام سیاسی جلوه‌های نظام اسلامی را به نمایش گذاشت. وی کسی بود که در میدان عبادت بزرگترین عابد، در میدان سیاست مدیر و مدبر و در میدان جنگ فرمانده‌ای قوی بوده است. اما امروزه القائاتی در مورد دین اسلام شکل گرفته است که باید طالبین و پژوهشگران علمی که بویژه در فضای مجازی هستند مواظب نیرنگ‌های دشمنان اسلام باشند و دانشجویان بر خود وظیفه بدانند در کنار رشته‌های تحصیلی خویش بر معارف اسلامی تسلط داشته باشند و پاسخگوی سوالات و شبهاتی که دشمنان بر اسلام و بر انقلاب اسلامی که رهرو اسلام است وارد می‌اورند باشند.
لطفی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی یک انقلاب جهانی است، خاطر نشان کرد: از زمانی که انقلاب اسلامی در جهان منتشر شد تمامی بلاد کفر در مقابل ایران عزیز متحد شدند و از اهرم‌های مختلف برای فشار بر کشور استفاده می‌کنند اما با وجود اینکه ایران حساس‌ترین نقطه در منطقه‌ی خاورمیانه و جهان است و جو تبلیغاتی دشمن بسیار قوی است اما پیام انقلاب اسلامی در دنیا فراگیر شده و ردپای انقلاب اسلامی در تمام جهان دیده می‌شود و این همه توطئه، فشار، تهدید و تحریم بر علیه نظام اسلامی تنها به همین دلایل است ولی هیچ قدرتی نتوانسته بر آن سلطه پیدا کند.
وی با بیان اینکه در داخل کشور همواره عده‌ای هستند که ابهت شکست خورده آمریکا را بزرگ می‌کنند و می‌گویند جنگ بر علیه ایران قطعی بود و ما سایه جنگ را از سر ایران دور کردیم، تصریح کرد: ژنرال‌های جنگ طلب آمریکا نیز اذعان دارند که حمله نظامی به ایران کار احمقانه‌ای است و باید همگی بدانند که اگر قدرت‌های سلطه‌گر می‌توانستند ذره‌ای هر چند کوچک از خاک کشور ما را اشغال کنند هیچگاه به کشورهایی همچون افغانستان، عراق و سوریه حمله نمی‌کردند زیرا هدف اصلی آنها ما هستیم و حتی داعش را برای مبارزه با نظام اسلامی ایجاد کردند.
captcha