طلاب اهل تشیع و تسنن در مدارس علوم دینی دو مذهب حضور پیدا کنند
کد خبر: 3554213
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶

طلاب اهل تشیع و تسنن در مدارس علوم دینی دو مذهب حضور پیدا کنند

گروه اجتماعی: مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با اشاره به توطئه های دشمن بر ضد اعتقادات و باورهای دینی مسلمانان گفت: طلاب اهل تشیع و تسنن به منظور آشنایی با مبانی اصول دینی دو مذهب در مدارس علوم دینی هم حضور پیدا کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حجت‌الاسلام حسین منتظری، مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در همایش طلاب و مدرسان استان کردستان که امروز، 25 آذرماه در سالن اجتماعات مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد، اظهار کرد: امروزه جهان اسلام با مصیبت‌ها، فتنه‌ها، گرفتاری‌ها و افراطی‌گرهای گروه‌های به نام دین مواجه است و از این طریق می‌خواهند بین مسلمانان جهان تفرق بیندازند.

وی با اشاره به اینکه الگوگیری از سیره پیامبر اکرم(ص) باعث جلوگیری از فتنه‌های گروه‌های تکفیری در جامعه اسلامی می‌شود، افزود: به منظور ورود تفکر تکفیری بین جوانان و نوجوانان باید علما و روحانیون جامعه اسلامی سیره پیامبر(ص) را روز به روز بیشتر در جامعه ترویج دهند.

حجت‌الاسلام منتظری بیان کرد: ضروری است همه مسلمانان جهان باهم بیشتر از گذشته وحدت وهمبستگی داشته باشند چراکه زمینه جلوگیری از نفوذ توطئه‌های دشمنان علیه دین اسلام فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سیره پیامبر اکرم(ص) در ایجاد الفت، برادری، جلوگیری از افراطی‌گری خلاصه می‌شود،  عنوان کرد: بازنگری در سیره پیامبر اسلام(ص) راهبرد برون رفت از جریان تکفیری است

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور اعلام کرد: طلاب و روحانیون علوم دینی نقش ویژه‌ای در هدایت فکری و ذهنی جامعه دارند و باید همواره این نقش خود را به دست فراموشی نسپارند.

وی با اشاره به توطئه‌های دشمن بر ضد اعتقادات و باورهای دینی مسلمانان بیان کرد: طلاب اهل تشیع و تسنن به منظور آشنایی با مبانی اصول دینی دو مذهب در مدارس علوم دینی هم حضور پیدا کنند.

حجت‌الاسلام منتظری در پایان یادآور شد: آشنایی بیشتر طلاب از مبانی اعتقادی مختلف باعث می‌شود تا دشمنان نتوانند با توطئه‌ها و نحله های انحرافی بین اهل تشیع و تسنن تفرقه ایجاد کنند و ما بتوانیم به راحتی این توطئه‌ها را خنثی کنیم.

captcha