مسجدی‌های فارس با مبانی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آشنا شدند
کد خبر: 3555100
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴

مسجدی‌های فارس با مبانی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آشنا شدند

گروه اجتماعی: سرپرست دبیرخانه كانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس از برپایی كارگاه آموزشی «پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی» در این كانون‌ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، رضا باقری، سرپرست دبیرخانه كانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس امروز، 29 آذرماه از برپایی كارگاه آموزشی «پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی» در این كانون‌ها خبر داد و گفت:‌ آموزش همواره به عنوان یکی از محورهای اصلی فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد درنظر گرفته می‌شود.
وی افزود: در این راستا پنج کارگاه تخصصی آموزشی با حضور 250 نفر از اصحاب کانون‌های مساجد با همکاری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس برگزار شده است.
باقری با اشاره تأکیدهای مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت و کار فرهنگی در فضای مجازی، افزود: با گسترش علم و تکنولوژی و استفاده اکثر مردم جامعه از فضای مجازی می‌طلبد که آموزش‌های چگونگی از استفاده بهینه و آسیب‌های آن نیز در برنامه‌های آموزشی قرار گیرد.
سرپرست دبیرخانه كانون‌های مساجد فارس ادامه داد: شرکت‌کنندگان در این کارگاه‌ها با آسیب‌های فضای مجازی و روش‌های پیشگیری از آن، پیشگیری از خشونت در خانواده، ویژگی‌های فضای سایبری، ویژگی‌های جنگ سایبری، آسیب‌های تلفن همراه و امنیت فضای مجازی آشنا شدند.
باقری اظهار کرد: ائمه جماعات، مدیران، رابطان فرهنگی، رابطان خواهر و فعالان کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد از جمله شرکت‌کنندگان در این کارگاه‌های آموزشی حضور داشتند که در پایان گواهی شرکت در دوره نیز به آن‌ها تعلق خواهد گرفت.
سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس با اعلام آمادگی همکاری با نهادها و سازمان‌ها در راستای استفاده از ظرفیت آموزشی آنان، گفت: کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد به لحاظ ارتباط مستقیم با اقشار مختلف مردم در سنین مختلف می‌توانند به عنوان بازوان اجرایی برنامه‌ها به خصوص کارگاه‌های آموزشی در مورد موضوع‌های روز جامعه ایفای نقش کنند.
captcha