تربیت شاگردان قرآنی ماهر و متبحر در مکتب‌خانه‌های قدیم
کد خبر: 3557546
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵

تربیت شاگردان قرآنی ماهر و متبحر در مکتب‌خانه‌های قدیم

گروه فعالیت‌های قرآنی: امام جمعه جدید شهرستان سبزوار با بیان اینکه در خدمت قرآن بودن توفیقی بزرگ و تدبر، تفکر و حفظ قرآن امر مهمی است، ابراز کرد: یکی از برکات مکتب‌خانه‌های قدیم، تربیت شاگردان قرآنی بسیار ماهر و متبحر در سطح جامعه بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمدتقی کاظمی‌نسب، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به همراه مسئولان اداره ارشاد سبزوار و جمعی از افراد مؤسسات قرآنی و حافظان، ظهر امروز، هشتم دی‌ماه با حضور در دفتر حجت‌الاسلام غلامرضا مقیسه، امام جمعه جدید شهرستان سبزوار انتصاب وی را به این سمت تبریک گفتند.
در این دیدار حجت‌الاسلام محمدتقی کاظمی‌نسب، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، با بیان اینکه باید فعالیت‌های قرآنی به سمتی بروند که توسط مردم اداره شود، گفت: در خراسان رضوی بالغ بر 5 هزار جلسه قرآنی، 260 موسسه قرآنی و 1700 کانون فرهنگی ـ هنری مساجد داریم که از این تعداد 10 موسسه قرآنی و حدود 120 کانون فرهنگی ـ هنری مساجد متعلق به سبزوار است.
وی با اشاره به اینکه این تعداد موسسه و جلسات قرآن برای جمعیت 6 میلیونی استان کم است و باید بیشتر شود، تصریح کرد: دولتی شدن فعالیت‌های قرآنی آسیب‌پذیر است و معمولا با تأمین نشدن بودجه‌های قرآنی این فعالیت‌ها نیز تعطیل می‌شود.
تلاوت قرآن در منزل باعث دفع ارواح خبیثه می‌شود
در ادامه این دیدار محمد علی‌آبادی، رئیس اداره ارشاد سبزوار با اشاره به اینکه قرآن کتاب الهی و معجزه حضرت محمد مصطفی(ص) است، بیان کرد: انس و بهره گرفتن از قرآن، باعث فرهنگ‌سازی در جامعه می‌شود.
وی با اشاره به اینکه طرح‌های زیادی برای مردمی کردن جلسات قرآنی وجود دارد، عنوان کرد: متاسفانه جلسه شورای فرهنگ عمومی در سبزوار خیلی کم و در حد کمتر از انگشتان یک دست تشکیل شده است که امیدواریم با آمدن امام جمعه جدید این جلسات حداقل ماهیانه یک مرتبه تشکیل و مشکلات حوزه فرهنگی بیشتر بررسی شود.
در پایان این دیدار حجت‌الاسلام غلامرضا مقیسه، امام جمعه جدید شهرستان سبزوار با بیان اینکه در خدمت قرآن بودن توفیق بزرگی است و تدبر، تفکر و حفظ قرآن مسئله مهمی است، گفت: یکی از برکات مکتب‌خانه‌های قدیم تربیت شاگردان قرآنی بسیار ماهر و متبحر در سطح جامعه بود.
تلاوت قرآن در منزل باعث دفع ارواح خبیثه می‌شود
وی اضافه کرد: از برکات این کلاس‌های آموزش قرآن در گذشته این بود که از تعطیلات تابستان به نحو احسن، خانواده‌ها استفاده کرده و فرزندانشان را با قرآن مانوس می‌کردند و به آنها قرآن آموزش داده می‌شد.
حجت‌الاسلام مقیسه با تاکید بر اینکه تلاوت قرآن در منزل باعث دفع ارواح خبیثه می‌شود، اظهار کرد: آیت‌الله شاه آبادی، استاد حضرت امام خمینی(ره) سفارش کرده‌اند حداقل در روز 50 آیه از قرآن در منزل بخوانید.
امام جمعه سبزوار ادامه داد: خانه‌ای که در آن قرآن تلاوت شود در نزد فرشتگان و آسمان‌ها می‌درخشد.
captcha