اتکا به دانش بومی داخل رمز موفقیت صداوسیمای استان قزوین
کد خبر: 3565816
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱

اتکا به دانش بومی داخل رمز موفقیت صداوسیمای استان قزوین

گروه فرهنگی: مدیرکل صداوسیمای مرکز قزوین با اشاره به اینکه صداوسیمای مرکز استان در سیزدهمین اجلاس سراسری فناوری رسانه موفق به کسب تندیس برترین مرکز فنی شده است، گفت: مهم‌ترین ویژگی این طرح‌ها اتکا به دانش بومی و بهره‌گیری از تجهیزات فنی تولید داخل در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

ابوالفضل معصومی فر، مدیرکل صداوسیمای مرکز قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین اظهار کرد: صداوسیمای استان قزوین در سیزدهمین اجلاس سراسری فناوری رسانه، تندیس برترین مرکز فنی را در بین مراکز 33 گانه کشور از آن خود کرد.
معصومی فر با اشاره به اینکه در سیزدهمین اجلاس سراسری فناوری رسانه صداوسیمای مراکز استان‌ها 197 طرح را در حوزه‌های فنی و تخصصی ارائه کرد، افزود: پس از بررسی این طرح‌ها در کمیته‌های شش‌گانه، صداوسیمای مرکز قزوین با ارائه 4 طرح ممتاز و برگزیده موفق شد تندیس برترین مرکز فنی را با رویکرد خودکفایی و خوداتکایی به دست آورد.
مدیرکل صداوسیمای مرکز قزوین با بیان اینکه صداوسیمای مرکز قزوین با ارائه طرح‌های (نیوز روم خبر)، تجمیع ایستگاه‌های ماهواره‌ای، طراحی سامانه هوشمند دریافت، ارسال و تصحیح خطا در فرستنده‌ها از طریق پیامک و طراحی دستگاه ارسال تصاویر زنده از طریق بستر اینترنت نسل چهارم به‌صورت سیار و بی‌سیم توانست این موفقیت را کسب کند ادامه داد: مهم‌ترین ویژگی بارز این طرح‌ها اتکا به دانش بومی و بهره‌گیری از تجهیزات فنی تولید داخل و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی بود.
وی بیان کرد: سیزدهمین اجلاس سراسری فناوری رسانه مهم‌ترین عرصه ارائه ایده‌ها و طرح‌های فنی متخصصان رسانه ملی در سراسر کشور بود که مرکز قزوین در این آوردگاه مهم و ارزشمند به کمک دانش و توان متخصصان جوان خود موفق شد برترین طرح‌ها را ارائه و بیشترین امتیاز را کسب نماید.
گفتنی است علی عسگری رئیس رسانه ملی در مراسم اختتامیه سیزدهمین اجلاس سراسری فناوری رسانه با اهدای لوح سپاسی از مدیرکل صداوسیمای مرکز قزوین به خاطر کسب بیشترین امتیاز در بین کمیته‌های شش‌گانه‌ طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه در بین مراکز سی‌وسه گانه تجلیل و قدردانی کرد.
captcha