دانشگاه محقق اردبیلی؛ پیشگام اجرای طرح تکمیل داوطلبانه فرم اهدای عضو
کد خبر: 3571115
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸

دانشگاه محقق اردبیلی؛ پیشگام اجرای طرح تکمیل داوطلبانه فرم اهدای عضو

گروه اجتماعی: طرح تکمیل داوطلبانه فرم اهدای عضو با حضور پرشور اساتید و کارمندان در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی روز گذشته 17 بهمن‌ماه در افتتاحیه این طرح با بیان اینکه اجرای این طرح در محیط دانشگاه یک حرکت بسیار بزرگ و ارزشمند است، گفت: مشارکت در این طرح، حس نوع دوستی و انسان دوستی را در انسان نهادینه می‌کند.
وی با بیان اینکه اهدای عضو موجب نجات دوباره انسان می‌شود، افزود: بسیار خرسندیم که دانشگاه محقق اردبیلی حرف اول را در خصوص برنامه‌های فرهنگی در سطح استان می‌زند.
صادقی با بیان اینکه عالم دوستی عالم عطا و هدیه است، تصریح کرد: دانشگاه محقق اردبیلی نهادی است که علی‌رغم تمام مشکلات، کارکنان، اساتید و دانشجویان با افتخار اعلام می‌کنند که عضو خانواده دانشگاه محقق اردبیلی هستند.
همچنین در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سیف‌الله مدبر مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی ضمن تاکید بر پویایی دین در جامعه، گفت: فقه شیعی ما فقهی پویا است و در هر زمانی بر حسب اقتضائات آن زمان عمل کرده و به آنها پاسخ می‌دهد.
وی با بیان اینکه اهدای خون در جمهوری اسلامی ایران به یک ایثار تبدیل شده است، افزود: در همین راستا باید بر حسب نیازهای جامعه اقدام کنیم.
مدبر با بیان اینکه انقلابی بودن عملی است که ملت با انقلابی گری اقدام به اهدای عضو کنند، تصریح کرد: اجرای این طرح در دانشگاه یک حرکت فرهنگی ارزشمند است؛ چراکه دانشگاه می‌تواند در این زمینه فرهنگ ساز باشد.
در ادامه شفیع شفیعی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل نیز در سخنانی گفت: از این اینکه دانشگاه محقق اردبیلی طی دو سال اخیر در فعالیت های فرهنگی و اجتماعی پیش قدم شده جای بسی خوشحالی است.
وی افزود: آغاز حرکت های فرهنگی از دانشگاه یک اتفاق قابل تحسین و قابل تامل است؛ چراکه میزان اعتماد عمومی به دانشگاه زیاد است و هر حرکتی که از مرکز علمی برخیزد، مقبولیت آن در جامعه با استقبال رو به رو خواهد شد.
شفیعی تصریح کرد: هر فردی در هر سمت و شغلی که دارد، علاوه بر وظایف حرفه‌ای و تخصصی خود، دارای یک مسئولیت اجتماعی نیز هست که در حوزه‌های مختلف می‌تواند متبلور شود.
 مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل با تاکید بر فرهنگ سازی برای انجام کارهای خیر، خاطرنشان کرد: اهدای عضو یکی از اقدامات و رفتارهایی است که از لحاظ اهدای سلامت به جامعه و ایجاد حس انسان دوستی و نوع دوستی و تقویت روحی مسئولیت اجتماعی در بین اقشار مختلف جامعه نقش اساسی ایفا می کند.
وی ادامه داد: هر فرد با تکمیل فرم اهدای عضو علاوه بر اینکه برای ارائه خدمات به هم نوع خود اعلام آمادگی می کند، حس انسان دوستی را نیز در جامعه ترویج می‌دهد.
در ادامه حبیب ابراهیم‌پور رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه طرح تکمیل داوطلبانه فرم اهدای عضو به عنوان یکی از برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی اجرا می‌شود، افزود: طبق اطلاعات دریافتی دانشگاه محقق اردبیلی اولین ارگان رسمی در استان اردبیل است که در این زمینه گام بر می‌دارد.
وی با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان مرکز تولید علم و نظریه پردازی در بحث فرهنگ سازی گام‌های اساسی برداشته است، تصریح کرد: خوشبختانه در این اجرای این طرح نیز اعضای هیئت رئیسه، اساتید و کارمندان دانشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند.
ابراهیم‌پور با بیان اینکه اجرای این طرح در گام اول برای اساتید و کارمندان دانشگاه پیش بینی شده است، ادامه داد: در نظر داریم در گام دوم نیز با لحاظ کردن رضایت کامل والدین، دانشجویان نیز در این طرح شرکت کنند.
رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه اجرای این طرح می‌تواند در تحقق رسالت اجتماعی دانشگاه موثر واقع شود، تصریح کرد: امید می‌رود با اجرای این طرح در دانشگاه، فرهنگ سازی لازم جهت اجرا در سایر نهادها و ارگان‌ها نیز صورت گیرد.
captcha