دین اسلام، دین اخلاق و اجتماعی است
کد خبر: 3575689
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱

دین اسلام، دین اخلاق و اجتماعی است

گروه اجتماعی: امام جمعه اهل سنت بیجاربا اشاره به اینکه دین اسلام، دین اخلاق و اجتماعی بوده است، بیان کرد: از بزرگترین فضایل امت اسلامی متخلق شدن به اخلاق پیامبر(ص) اهل بیت طاهر و اصحاب کرام است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، ماموستا عبدالسلام محمدی، امام جمعه اهل سنت بیجار دیروز، 29 بهمن ماه در آیین عبادی – سیاسی نمازجمعه این هفته به مسئله امانت و امانت داری و رعایت امانت در تمام ابعاد زندگی اشاره و اظهار کرد: مرد در خانواده امانت دار بوده و مسئول خانواده خود است.

وی افزود: زنان نیز در خانواده امانتدار اموال، ناموس و همچنین تربیت صحیح اولاد خود هستند، افزود: مسئولان به عنوان امانتدار اموال ملت باید حفاظ منافع ملی مردم باشند.

ماموستا محمدی، عنوان کرد:  رعایت حقوق شهروندی از مسئولیت پذیری می‌آید و همه ما موظفیم در رعایت حقوق شهروندی و ادای حق دیگران کوشا باشیم.

وی با اشاره به اینکه دین اسلام، دین اخلاق و اجتماعی بوده است، بیان کرد: از بزرگترین فضایل امت اسلامی متخلق شدن به اخلاق پیامبر(ص) اهل بیت طاهر و اصحاب کرام است.

امام جمعه اهل سنت بیجار عنوان کرد: رعایت حقوق دیگران در محافل و اجتماعات و رعایت هنجارهای اجتماعی از شعائر دین مبین اسلام است.

وی با اشاره به اینکه شکرگزاری برای نزول نعمات سماوی و باریدن برف و باران در مملکت اسلامی جای شکر و منت دارد، یادآور شد: دین اسلام دین رحمت و عطوفت بوده و هر نوع تندروی، تکفیر و دست درازی به خون و مال مسلمانان توسط تندروهای مذهبی کمک به کفر و استعمار جهانی است.

captcha