مراسم نکوداشت آیت‌الله یکتایی در زنجان برگزار می‌شود
کد خبر: 3576275
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱

مراسم نکوداشت آیت‌الله یکتایی در زنجان برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: مراسم نکوداشت مرحوم آیت‌الله یکتایی در فرهنگسرای امام خمینی (ره) زنجان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، مراسم نکوداشت آیت‌الله یکتایی روز 5شنبه 5 اسفندماه سال جاری از ساعت 9 تا 11 صبح در فرهنگسرای امام خمینی(ره) زنجان برگزار می‌شود.

این مراسم به همت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و حوزه علمیه زنجان اجرا خواهد شد.

یادآور می‌شود آیت‌الله حاج شیخ هبت‌الله یکتایی در سال 1302 هجری شمسی در روستای کرین از توابع شهرستان خلخال در یک خانواده روحانی دیده به جهان گشود. والد بزرگوار وی آیت‌الله حاج شیخ عبدالخالق یکتایی بود و پس از آنکه تحصیلات مقدماتی را نزد والد ماجد خود فرا گرفت جهت ادامه تحصیلات راهی حوزه علمیه زنجان که در زمان خود از اعتبار خاصی برخوردار بود، گردید.

ایشان پس از مدتی برای کسب مدارج عالی علمی به شهر مقدس قم عزیمت نموده و از محضر آیات عظام و علمای اعلام بخصوص : حجت کوه کمری(ره)، بروجردی(ره)، مرعشی نجفی(ره)، گلپایگانی(ره)، علامه طباطبایی(ره)، بویژه امام خمینی(ره) بهره‌های فراوان برده و پس از نیل به درجه اجتهاد، مدتی را در حوزه مقدس قم به تدریس وتربیت شاگردان پرداخته و در سال 1340 هجری شمسی به خلخال مراجعت کرد تا تشنگان معارف اسلامی و شیفتگان علوم اهل بیت را از زلال معرفت و تقوا سیراب نماید. بدین منظور مسجد قائمیه در خلخال را بعنوان مرکز هدایت واشاعه فرهنگ خونبار شیعه جهت تدریس وتبلیغ بر گزید.

ایشان با آگاهی از نیاز شدید منطقه به وجود اهل علم وروحانیت، تمام توان خود را برای از بین بردن این نقیصه بکار بست وبا کوشش و مجاهدت علاوه بر تدریس در مسجد و منزل، مدرسه علمیه دینی جعفریه را در خلخال ودر سال 1342 هجری شمسی تاسیس وبنیانگذاری کرد. این مدرسه جزو اولین ها در درمنطقه وشهرهای اطراف گردیده وگنجایش بیش از 70 طلبه به صورت شبانه روزی را دارا بود که ایشان مدتی نیز در زنجان به عنوان مدرس علوم دینی به تربیت طلاب مشغول بود.

captcha