سوگواری یكپارچه فاطمی هیئات مذهبی فارس در حرم احمدی
کد خبر: 3578455
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱

سوگواری یكپارچه فاطمی هیئات مذهبی فارس در حرم احمدی

گروه اجتماعی: رئیس شورای هیئات مذهبی فارس از تجمع و برگزاری سوگواری یكپارچه 700 هیئت مذهبی شیراز در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در حرم شاهچراغ(ع) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، مظفر مختاری، رئیس شورای هیئات مذهبی فارس امروز، 8 اسفندماه در جمع خبرنگاران گفت: با مشاركت هیئت‌های مذهبی سراسر فارس و شیراز سوگواری‌هایی ویژه ایام فاطمیه برگزار می‌شود.

وی افزود: علاوه بر برنامه‌هایی كه هر یك از هیئت‌ها در ایام دهه فاطمیه، برگزار كرده و می‌كنند، ویژه برنامه‌هایی در روزهای پنجشنبه و جمعه، در شیراز برگزار خواهد شد.

مختاری از از تجمع و برگزاری سوگواری یكپارچه 700 هیئت مذهبی شیراز در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در حرم شاهچراغ(ع) خبر داد و گفت: در این روز دسته‌های عزاداری و سینه‌زنی و زنجیرزنی از فاطمیه، زینبیه و مسجد نور به سمت حرم مطهر احمدی و محمدی(ع) حركت خواهند كرد و در ساعت 10 صبح در این حرم مطهر به عزاداری یكپارچه می‌پردازند.

رئیس شورای هیئات مذهبی فارس با یادآوری اینكه این مراسم با اقامه نماز ظهر و عصر به امامت آیت‌الله دستغیب، خاتمه پیدا می‌كند، از اجرای برنامه‌های مرثیه‌خوانی و مداحی و نوحه‌سرایی با حضور مداحان و ذاكران اهل بیت(ع) به مناسبت دهه فاطمیه خبر داد و گفت: عصر پنجشنبه و حضور در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، شركت در برنامه لاله‌گردانی خدام حرم و سخنرانی و مرثیه‌سرایی در برنامه‌ها قرار دارد.

رئیس شورای هیئات مذهبی فارس همچنین از حركت هیئت‌های عزاداری از برخی شهرهای استان و بخش‌های شهرستان شیراز به سمت حرم مطهر حضرت احمدابن موسی(ع) در روز پنجشنبه خبرداد و گفت: عزاداران بعدازظهر پنجشنبه در حرم مطهر، مراسم عزاداری خواهند داشت.

مختاری از اجرای برنامه خطبه‌خوانی با حضور عاشقان اهل بیت(ع)، به‌عنوان دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده یاد كرد و از عموم مردم فارس و شیراز برای شركت در این برنامه‌ها، دعوت كرد.

captcha