استان کردستان در زمینه یادمان شهدا مغفول مانده است
کد خبر: 3580664
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۳

استان کردستان در زمینه یادمان شهدا مغفول مانده است

گروه سیاسی: معاون امور مذهبی و تشکل های دینی دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به اینکه انتقال آموزه‌های ایثار و شهادت به نسل جوان وظیفه همگانی است، گفت: استان کردستان در زمینه یادمان شهدا که یکی از مباحث اصلی در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بوده، مغفول مانده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات، معاون امور مذهبی و تشکل های دینی دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان امروز، 14 اسفندماه در جلسه استانی شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کردستان در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه انتقال آموزه‌های ایثار و شهادت به نسل جوان وظیفه همگانی است، اظهار کرد: استان کردستان در زمینه یادمان شهدا که یکی از مباحث اصلی در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بوده، مغفول مانده است.

وی افزود: مقوله هنر یکی از بخش‌های اساسی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و بیان رشادت‌های شهدا و ایثارگران دوران هشت سال دفاع مقدس است که در این بخش نیز کم کاری‌هایی شده است.

حجت‌الاسلام سادات بیان کرد: باید آثار فاخری در زمینه ایثار و شهادت جوانان دوران هشت سال دفاع مقدس ساخته شود  تا بتوان حقایق آن دوران را به نسل جوان منتقل کرد.

معاون امور مذهبی و تشکل‌های دینی دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان عنوان کرد: حجم وسیعی از شهدای دوران دفاع مقدس کشور در استان کردستان به مقام شهادت نائل آمده‌اند که این امر به خوبی به مردم و به ویژه جوانان منتقل نشده است.

وی  افزود: وجود شهدای دوران دفاع مقدس از جای جای ایران اسلامی در استان کردستان می‌طلبد تا یک پژوهشگاه در دانشگاه را برای شناسایی این افراد تأسیس کنیم.

حجت‌الاسلام سادات ادامه داد: در حال حاضر یادمان شهدای دفاع مقدس در جنوب توانسته جایگاهی خوبی را برای انعکاس جانفشانی شهدا در این خطه به نسل جوان، به دست آورده است که استان کردستان در این بخش هم مغفول مانده است.

وی با اشاره به اینکه بحث راهیان نور و بازدید از مناطق جنگی دوران دفاع مقدس بسیار کم‌رنگ است که توجه به ایجاد یادمان شهدا در استان کردستان می‌تواند هم زمینه توسعه و تحول استان را فراهم کند و هم حضور کاروان راهیان نور را در استان بیشتر کند.

معاون امور مذهبی و تشکل های دینی دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان یادآور شد: وصیت‌نامه شهدا و خاطرات شهدا باید برجسته‌سازی شود و این وصیت نامه‌ها در اختیار مردم قرار گیرد.

captcha