اختتاميه جشنواره قرآن و عترت دانشگاه كردستان برگزار شد
کد خبر: 3581896
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۲

اختتاميه جشنواره قرآن و عترت دانشگاه كردستان برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: جشنواره قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه كردستان با معرفی نفرات برتر و تجلیل از فعالان این عرصه به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه کردستان، اختتاميه سي و دومين جشنواره قرآن و عترت دوره درون دانشگاهي شامگاه سه‌شنبه، 17 اسفندماه در تالار مولوي دانشگاه كردستان برگزار شد.

این جشنواره هر ساله در سه مرحله دانشگاهی، منطقه‌ای و سراسری بین دانشجویان دانشگاه‌های تحت پوشش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

این جشنواره شامل بخش‌های آوایی، معارفی، هنری، ادبی، پژوهشی و فناوری است که در مجموع شش بخش و ۳۵ رشته است.

این جشنواره بزرگترین جشنواره دینی و مذهبی دانشجویان کشور است که هدف از برگزاری آن ترویج و پشتیبانی از فعالیت‌های دینی و قرآنی در دانشگاه‌های سراسر کشور است.

بخش آوایی این دوره از مسابقات در رشته‌های تلاوت تحقیق، تلاوت ترتیل، حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل، دعا و مناجات‌خوانی، اذان و تواشیح برگزار شد.

همچنین بخش کتبی این مسابقات شامل مفاهیم نهج‌البلاغه، مفاهیم صحیفه سجادیه، حفظ موضوعی قرآن کریم، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن، آشنایی با احادیث اهل بیت(علیهم السلام)، آشنایی با سیره معصومین(علیهم السلام)، احکام، و پرسمان معارفی است.

در بخش پژوهشی هم شرکت‌کنندگان در رشته‌های مقاله‌نویسی، بررسی و نقد کتاب و تلخیص کتاب با یکدیگر به رقابت پرداختند.

بخش ادبی مسابقات در رشته‌های شعر، داستان و فیلنامه‌نویسی و نمایشنامه‌نویسی برگزار شد.

یادآور می‌شود؛ برگزیدگان هر رشته علاوه بر راهیابی به مرحله منطقه‌ای یا کشوری از جوایزی که برای این دوره از مسابقات در نظر گرفته شده است، بهره‌مند می‌شوند.

captcha