خداوند متعال طبیعت را برای بهره‌وری و تکامل انسان خلق کرده است
کد خبر: 3583057
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۰

خداوند متعال طبیعت را برای بهره‌وری و تکامل انسان خلق کرده است

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: خداوند متعال همه امکانات و طبیعت را در اختیار انسان قرار داده تا انسان با استفاده از آنها به بهره‌وری و تکامل برسد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان ظهر امروز، 21 اسفندماه در مراسم غرس نهال به مناسبت هفته منابع طبیعی در دانشکده کشاورزی دانشگاه کردستان، اظهار کرد: خداوند متعال همه امکانات و طبیعت را در اختیار انسان قرار داده تا انسان با استفاده از آنها به بهره‌وری و تکامل برسد.

وی افزود: خداوند متعال آنچه که لازمه زندگی و حیات انسان است در طبیعت قرار داده تا از آن بهره برداری و استفاده کند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان بیان کرد: شرایط اقلیمی و منابع طبیعی در هر مکانی متفاوت است و این تقسیم بندی‌ها براساس شرایط منطقه متفاوت است و بهره‌برداری از منابع طبیعی بستگی به عقل و هوش انسان دارد.

وی بیان کرد: خداوند متعال از طریق دین مبین اسلام دستور استفاده از همه امکانات و منابع را به انسان اعلام کرده و چگونگی ترکیب و استفاده از داروهای گیاهی برای سلامتی انسان از طریق بزرگان بیان شده است.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی اعلام کرد: از منابع طبیعی و نعمات خدادادی از روی جهل و نادانی استفاده نشود با رعایت اصول علمی می توان بهترین بهره مندی از طبیعت را داشت.

وی بیان کرد: انسان ها باید از منابع طبیعی بطور حکیمانه استفاده کنند تا اسراف و تبذیر نشود زیرا خداوند از هر آنچه برای انسان آفریده به اندازه لازم سفارش کرده است.

نایب رییس دوم کمیسیون سیاسی – اجتماعی مجلس خبرگان گفت: منابع طبیعی یکی از اصولی‌ترین منابع خدادادی هستند که با مدیریت صحیح و مصرف بهینه آب و آبخیزداری بهترین و بیشترین بهره‌برداری از آن را می‌توان داشت.

وی افزود: برای کاشت درختان به اندازه آب مصرف شود و از ابتکارات و ایده های علمی برای استفاده اصولی از منابع آب در بخش کشاورزی استفاده شود. بخشی از روش‌های آبخیزداری این است که با ایده علمی نگذاریم آبهای جاری هدر برود.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با اشاره به اینکه درختکاری به مسیری هدایت شود که از درختان مثمر ثمر استفاده شود، افزود: از درختانی که می توان از آنها بهره برداری دارویی و درمانی شود در کاشت نهال استفاده و در منابع طبیعی مورد بهره برداری قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان عنوان کرد: برخی از درختان مانند سنجد که در اقلیم طبیعی کردستان خوب رشد می کنند و استفاده دارویی و خوراکی هم دارد بیشتر کاشته شود.

وی با اشاره به اینکه دانشکده‌های کشاورزی بر مسائلی متمرکز شوند که خداوند در مورد مصرف آن سفارش کرده، عنوان کرد: دانشکده های پزشکی و کشاورزی با همکاری و هماهنگی بر درختانی که اثر دارویی داشته و مقاومت بیشتری از نظر حفاظت آب و خاک دارند تحقیقات علمی خود را متمرکز کنند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با اشاره به ظرفیت استان کردستان در بحث داروهای گیاهی، گفت: استان کردستان از نظر داروهای گیاهی و طب سنتی از ظرفیت خوبی برخوردار است و این ظرفیت در استان وجود دارد که دانشکده داروسازی و طب سنتی را تاسیس کرد.

وی گفت: مسئولان و اساتید بسترهای لازم برای تحقیقات پژوهش محور دانشجویان را فراهم کنند تا از ظرفیت‌های طب سنتی در استان بیشتر بتوان استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان یادآور شد: با برنامه‌ریزی هدفمند زمینه کاشت درختان دارویی و گونه های مختلف میوه در استان فراهم گردد تا سرسبزی استان چندین برابر شود.

captcha