فراخوان همایش بین‌المللی «مادری و تزاحم نقش‌ها»
کد خبر: 3584469
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶

فراخوان همایش بین‌المللی «مادری و تزاحم نقش‌ها»

گروه معارف: مركز تخصصی زن و خانواده وابسته به مؤسسه اسلام‌شناسی حضرت زهرا(س) تصمیم به برگزاری همایش «مادری و تزاحم نقش‌ها» دارد و در این راستا علاقه‌مندان تا 15 فروردین‌ماه فرصت دارند که مقالات خود را ارسال کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مركز تخصصی زن و خانواده وابسته به مؤسسه اسلام‌شناسی حضرت زهرا(س) تصمیم به برگزاری همایش «مادری و تزاحم نقش‌ها» با همکاری واحد مطالعات زن و خانواده نهاد رهبری دانشگاه فردوسی مشهد، جمعیت بانوان فرهیخته، دفتر تبلیغات اسلامی، دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری مشهد، گرفته است.
این همایش که هفتم اردیبهشت ماه سال 96 برگزار می‌شود، تلاش دارد به مقایسه جایگاه مادری در اسلام با اندیشه‌های غربی، آموزه‌های ادیان آسمانی، دانش‌های فمینیستی و معاهدات بین‌المللی و اینکه آموزه‌های اسلامی چه تصویری از جایگاه نقش‌ها و مسئولیت‌های مادری ارائه می‌كند،‌ بپردازد. همچنین به بررسی اهمیت مادری در نگاه دین و حقوق و تكالیف مرتبط با نقش‌های مادری پرداخته و بانوان مسلمان را با مسئولیت‌ها و آداب مادری از منظر اسلام آشنا می‌کند.
در راستای برگزاری این همایش، فراخوان مقاله‌ای با عنوان مادری و تزاحم نقش‌ها اعلام شده كه محورهای آن شامل؛ مادری در نظام معنایی اسلام، مادری در ادبیات فقهی و حقوقی، مادری در اندیشه فلاسفه غرب، فمنیسم، معاهدات بین‌المللی، روانشناسی و ...،
مادری سنتی و مدرن، تقابل یا تعامل مادری؛ چالش‌ها و فرصت‌های فرارو، تحولات مادری و عوامل آن، مادری و تربیت دینی، اشتغال و مسئله مادری، می‌شود.
علاقمندان به شركت در فراخوان می‌توانند فایل ورد و پی دی اف مقالات خود را تا تاریخ 15 فروردین ماه سال 96 به آدرس الكترونیكی khanevade@islamshenasi.ir ارسال کنند.
captcha