ايران مسائل مربوط به جهان اسلام را دنبال می‌كند/ نقش فتوای رهبری در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان
کد خبر: 3585031
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳
عباس نقوی:

ايران مسائل مربوط به جهان اسلام را دنبال می‌كند/ نقش فتوای رهبری در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان

گروه سیاست و اقتصاد: استاد پاكستانی دانشگاه تهران و دانشگاه اهل بیت(ع) عنوان کرد: مسائلی كه ایران اسلامی آن رادنبال می‌كند تنها برای شیعیان نیست بلكه مباحثی است كه برای كل جهان اسلام تاثیرگذار است.

سید راشد عباس نقوی از پاكستان و استاد دانشگاه تهران در حاشیه برگزاری پنجمین كنفرانس بین‌المللی دستاوردهای نوین پژوهشی در علوم انسانی و مدیریت در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، در خصوص ایجاد وحدت بین مذاهب اسلامی گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بحمد الهی كار فراوانی برای وحدت اسلامی در عرصه بین‌الملل انجام شده است.

پرداختن ایران به مسئله فلسطین باعث جلب توجه مسلمانان اهل سنت نیز شد

وی با اشاره به فعالیت كانون‌های مختلف بین‌المللی در ایران اسلامی بر این نكته تأكید كرد كه مسائلی كه ایران اسلامی آن را برای جهان اسلام دنبال می‌كند تنها برای شیعیان نیست بلكه مباحثی كه جمهوری اسلامی مطرح می‌كند برای كل جهان اسلام است به عنوان مثال امام خمینی(ره) روز قدس را مطرح كرده و مسئله فلسطین را بسیار بزرگ كردند، در حالی كه فلسطینیان همگی مسلمانان اهل سنت هستند.

عباس نقوی با تأكید بر اینكه امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی بسیاری از مسائلی كه موجب نزدیكی و وحدت شیعه و سنی می‌شود را برای جهان اسلام كرده و می‌كنند، گفت:‌ مقام معظم رهبری یك فتوای واقعا مناسبی برای برخی از مسلمانان مطرح كردند و آن این است كه اهانت به كسانی كه در میان اهل سنت قابل احترام هستند، حرام است.

افق مقام معظم رهبری مربوط به جهان اسلام است نه تنها ایران

این كارشناس خاورمیانه با بیان اینكه افق مقام معظم رهبری بسیار بلند است و به عالم جهان اسلام نگاه می‌كند، گفت: معظم‌له به خوبی می‌داند كه دشمنان تلاش می‌كنند تا شیعه و سنی را با یكدیگر درگیر كرده و خودشان از این فرصت سوءاستفاده كنند.

امروز مردم شیعه و سنی پاكستان هم متوجه نقش حمایتی ایران از جهان اسلام شده‌اند

وی با یادآوری اینكه امروز مردم شیعه و اهل سنت پاكستان هم به این مسئله واقف شده‌اند، گفت: پیش از این به خاطر تبلیغات گسترده عربستان علیه ایران اسلامی، همه گمان می‌كردند كه ایران یك كشور شیعه و مخالف اهل سنت است اما از وقتی كه مقام معظم رهبری این فتوا را صادر كردند، تمام تبلیغات چندین ساله عربستان خنثی شد یعنی یك فتوای مقام معظم رهبری نقشه‌های چندین ساله تكفیری‌ها و دشمنان اسلام را به باد داد.

captcha