خبری از قرآن در سخن کاندیداها نیست/یادگیری قرآن خجالت ندارد
کد خبر: 3595992
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳
قره شیخلو:

خبری از قرآن در سخن کاندیداها نیست/یادگیری قرآن خجالت ندارد

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس سازمان دارالقران‌الکریم کشور گفت: امروز کاندیداهای ریاست جمهوری از همه چیز سخن می‌گویند جز فرهنگ و قرآن. تا فرهنگ درست نشود و جامعه، اخلاقی و قرآنی نشود اقتصاد درست نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، درالقرآن امام سجاد(ع) شهر زاویه از توابع شهرستان زرندیه به مناسبت میلاد امام سجاد(ع) با حضور مهدی قره شیخلو، رئیس سازمان دارالقران‌الکریم کشور افتتاح ‌شد.  
قره شیخلو در مراسم افتتاح این مرکز قرآنی گفت: احداث دارالقرآن و مراکز آموزش قرآن با مشارکت مردم امری ضروری است، امروز توسعه فرهنگ قرآنی در کشور با مشارکت مردم پررنگ‌تر از گذشته شده و برای حفظ این پتانسیل باید برنامه‌ریزی دقیق صورت گیرد، نیازمند موج مثبتی هستیم تا مشارکت بانوان و آقایان را در طرح‌های قرآنی شاهد باشیم. 

حضور کمرنگ آقایان در جلسات قرآن
وی ادامه داد: متأسفانه مشارکت آقایان در برنامه‌ها، جلسات و دوره‌های آموزش قرآن کم رنگ‌تر از بانوان است، روز قیامت از همه در رابطه با انس با قرآن سؤال می‌شود، برای ما به عنوان مسلمان و شیعه پسندیده نیست که ارتباط مناسب با قرآن نداشته باشیم. 
این مقام مسئول تصریح کرد: متأسفانه برخی حتی از روخوانی و روانخوانی قرآن بی‌بهره‌اند، این ضعف نه تنها بین افراد عادی جامعه حتی بین بزرگان علمی که سخت‌ترین و پیچیده ترین مسائل هسته‌ای و پزشکی را حل می‌کنند نیز وجود دارد زمانی که از آنها تقاضای روخوانی یک صفحه از قرآن را داریم اظهار ناتوانی می‌کنند یا درست تلاوت نمی‌کنند، این وضعیت برای یک مسلمان خوشایند نیست مخصوصاً برای ما که مدعی ولایت امیرالمؤمنین(ع) و دیگر ائمه معصومین(ع) هستیم. 
وی اظهار کرد: باید قبول کنیم رابطه افراد جامعه با قرآن ضعیف است، ساخت دارالقرآن‌ها فضایی ایجاد می‌کند تا سطح دانسته‌های خود در حوزه علوم قرآنی را ارتقا بخشیم، باید از فضای ایجاد شده نهایت استفاده را برد، عده‌ای  اظهار خجالت می‌کنند و می‌گویند سن و سالی از ما گذشته و خوب نیست در دوره‌های آموزش قرآن حاضر شویم، برای آموزش قرآن باید حیا را کنار گذاشت روز قیامت باید پاسخگو باشیم. برای حضور در کلاس‌های آموزش دین، احکام و واجبات نباید گفت خجالت می‌کشم. 
قره شیخلو ادامه داد: امید است با افتتاح دارالقرآن امام سجاد(ع) شهر زوایه شاهد رونق فعالیت‌های قرآنی این منطقه باشیم، حضور بانوان و آقایان به ویژه نوجوانان و جوانان باعث می‌شود فرهنگ قرآنی ترویج پیدا کند و این رشد و شکوفایی کم کم تمام شهر، استان و کشور را تحت پوشش قرار دهد.  

بیشترین گرفتاری جامعه از ضعف فرهنگ دینی است
وی تأکید کرد: بیشترین گرفتاری کشور، ضعیف بودن فرهنگ دینی است، ادعای زیادی داریم اما در عمل کم کاری کردیم، امروز کاندیداها از همه چیز سخن می‌گویند جز فرهنگ و قرآن. تا فرهنگ درست نشود و جامعه ما دینی، اخلاقی و قرآنی نشود اقتصاد ما درست نخواهد شد. 
قره شیخلو اظهار کرد: اگر اقتصاد و سیاست سالم می‌خواهیم ریشه آن به جامعه دینمدار باز می‌گردد، همه باید بر محور تعالی اهل‌بیت(ع) کار کنیم، اگر از اینجا کم بگذاریم روحیه کار جمعی نداریم و سعی و تلاش در ما کم خواهد شد، با این فضا و فرهنگ چرخه اقتصادی کشور نخواهد چرخید. 
وی ادامه داد: در دیدار با آیت‌الله جوادی آملی ایشان سه بار بغض کردند و این زمان جایی بود که گفت، ما این همه منابع و نسخه‌های راهگشا از خدا، ائمه، پیامبر(ص) داریم اما روش استفاده از آن را بلد نیستیم فقط به ظواهر اکتفا می‌کنیم، ایشان در حال نوشتن تفسیری هستند که تا پایان سوره مبارکه«بقره» 10 جلد شده است، حدس بنده این است این تفسیر 100 جلد شود. 
قره شیخلو در پایان اظهار کرد: فرصت‌های زندگی زودگذر هستند، زود یا دیر مرگ فرا می‌رسد، باید از این فرصت زندگی نهایت استفاده را در اعمال خیر و صالح ببریم قبل از اینکه فرصتی برای نیکی نداشته باشیم.  
captcha