برگزاری آزمون ورودی رشته فلسفه و کلام اسلامی در مدرسه علمیه تخصصی عباسقلی خان
کد خبر: 3596145
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶

برگزاری آزمون ورودی رشته فلسفه و کلام اسلامی در مدرسه علمیه تخصصی عباسقلی خان

گروه معارف: آزمون ورودی پذیرش طلاب در رشته فلسفه و کلام اسلامی، برای سال تحصیلی جدید در مدرسه علمیه عباسقلی خان مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از خراسان رضوی، صبح امروز، 14 اردیبهشت ماه، آزمون ورودی مدرسه علمیه تخصصی عباسقلی خان شاملو با حضور بیش از 120 نفر از طلاب سطح 1 حوزه علمیه خراسان برای سال تحصیلی جدید در رشته فلسفه و کلام اسلامی برگزار شد. 
حجت‌الاسلام علی رستمیانی، مدیر مدرسه علمیه تخصصی عباسقلی خان، در این خصوص به خبرنگار ما گفت: مدرسه علمیه عباسقلی‌خان یکی مدارس قدیمی مشهد با 360 سال سابقه کار علمی و فرهنگی است که توسط عباسقلی‌خان بیگلربیگی در 1077 ه ق احداث شده است و از آن زمان تاکنون در احیای علوم دینی و معارف دین مبین اسلام و اهل بیت(ع) فعالیت کرده است. 
وی در خصوص سطح علمی مدرسه علمیه عباسقلی خان اظهار کرد: در سال جاری موفق شدیم سطح مدرسه را به سطح 2 و 3 پیوسته ارتقا دهیم و در این ارتقا، مدرسه به مدرسه تخصصی علوم عقلی ارتقا پیدا کرد.
رستمیانی افزود: از آنجایی که لازمه ورود به سطح سه تخصصی، برگزاری آزمون و سنجش طلاب علاقه‌مند است، آزمونی از بین 125 نفر از طلابی که سطح یک حوزه علمیه خراسان را به پایان رساندند و قصد ادامه تحصیل در سطح 2 را دارند برگزار شد و از بین طلابی که در این آزمون شرکت کردند و به 100 سئوال پاسخ صحیح بدهند، 3 برابر ظرفیت مدرسه به مصاحبه شفاهی دعوت می‌شوند و در نهایت افراد برگزیده، در سطح 2 و 3 علوم عقلی ادامه تحصیل خواهند داد.
مدیر مدرسه تخصصی عباسقلی خان، بهره‌مندی از اساتید سطح عالی حوزوی و دانشگاهی، برخورداری از امکانات رفاهی و حجرات اختصاصی برای طلاب و اعطای کمک هزینه تحصیلی مناسب را به عنوان بخشی از مزایای قابل ارائه به طلاب پذیرفته شده در این مدرسه برشمرد و افزود: از آنجایی که مدارس سطح 3 تخصصی، توانایی اعطای مدرک سطح سه تخصصی را دارند، در آخر به پذیرفته شدگان مدرک تخصصی سطح سه که معادل کارشناسی ارشد است، تعلق خواهد گرفت.
حجت‌الاسلام رستمیان تدریس رشته‌های دیگر علوم عقلی را یکی از برنامه‌های این مدرسه در آینده عنوان کرد و گفت: طبق صحبت‌ها و هماهنگی‌هایی که انجام شد، سعی داریم از اساتیدی که در مجموعه حوزه علمیه خراسان هستند و همچنین اساتیدی از روحانیان که در مجموعه‌های دانشگاهی حضور دارند، برای تدریس بهره بگیریم.
captcha