تداوم انقلاب مستلزم حضور جوانان است
کد خبر: 3599841
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱
امام جمعه مشهد:

تداوم انقلاب مستلزم حضور جوانان است

گروه معارف: امام جمعه مشهد گفت: اگر جوانان ما انقلابی بار بیایند، طبیعی است که در تداوم انقلاب موفق خواهیم بود اما اگر در این راه موفق نشویم خواه ناخواه انقلاب به یک نقطه رکود و توقف می رسد و یا به سقوط می انجامد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، ظهر امروز 25 اردیبهشت ماه در نشست «بصیرت افزایی سیاسی اجتماعی» که از سلسه نشست های «حوزه انقلابی، اندیشه و عمل، بود، در مدرسه علمیه عالی نواب درباره حوزه انقلابی و بصیرت افزایی سیاسی اجتماعی اظهار کرد: گاهی برداشت هایی که برادران جوان ما درباره انقلاب و نظام دارند یک برداشت های مرتبط با نظام است درحالیکه آن چیزی که برای ما اصالت دارد انقلاب هست نه نظام.
وی افزود: انقلاب تمام نشده بلکه در جریان است، این نظام اهرمی است که به دست انقلاب اسلامی داده شده تا در این مسیر در حرکت باشد. جریانی که از پاییز 1351 شروع شد و این انقلاب حرکت خودش را در جریان جمهوری اسلامی ادامه می دهد.
آیت الله علم الهدی با اشاره به رسالت امروز جوانان انقلابی افزود:  امروز جوانان و فضلای طلاب وظیفه دارند با لمس واقعیت جریان انقلاب، این درک را به توده مردم و هم سن و سالان و انسان های اندیشمند برسانند.
تداوم انقلاب مستلزم حضور جوانان است
امام جمعه مشهد با اشاره به هم صحبتی خود با جوانان و برخورد با آن ها در طی 23 سال در دانشگاه و حوزه های علمیه افزود: من معتقدم اگر جوانان به راه انقلاب بیایند انقلاب تداوم پیدا می کند و اگر در این راه نباشند انقلاب قابل تداوم نیست، لذا در یک سال اخیر مقام معظم رهبری تاکیدات بیشتری بر حوزه انقلابی، جامعه انقلابی و دانشگاه انقلابی می کنند علتش هم این است که نسل جوان در حوزه و دانشگاه هستند و اگر این ها انقلابی بار بیایند و انقلاب را بشناسند، طبیعی است که ما در تداوم انقلاب موفقیم و اگر در این راه موفق نشویم خواه ناخواه انقلاب یه یک نقطه رکود و توقف می رسد یا به سقوط می انجامد.
وی ادامه داد: آن چیزی که برای نسل نخبه و به طور خاص جوانان حوزه به عنوان صاحب انقلاب و رسالت پیامبر(ص) ضرورت دارد، لمس انقلاب است نه فهم آن.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به انقلاب ایران اظهار کرد: حرکت امام در جریان انقلاب یک زمینه داشت و یک مقدمه که توجه به مقدمه آن خیلی مهم است.
آیت الله علم الهدی افزود: وقتی آیت الله بروجردی درسال 40 از دنیا رفتند به خاطر وحدت و هماهنگی که در بین مرجعیت شیعه متداول بود، در بین مردم و حکومت و جریان های وابسته شاهنشاهی تعبیرها از مرگ ایشان این بود که دیگر مانع از سر راه برداشته شد و سد شکست.
وی ادامه داد: درآن زمان با پشتیبانی هدفمندانه استکبار جهانی بنا بود هم در عرصه فکر هم در عرصه عمل و هم در عرصه حکومت و  قدرت، جریان هایی، اسلام را ضعیف کنند. این مطلب باعث شد که روحانیت، حوزه های علمیه را به مسئله حساس کند و با حساسیت خاصی مسائل را دنبال کنند.
امام جمعه مشهد تصریح کرد: امام بزرگوار به عنوان کسی که جریانات را پی گیری می کرد وقتی جریان انجمن های ایالتی و ولایتی پیش آمد که یک عده آلوده را تحت انجمن های ایالتی و ولایتی بر امور مسلط کنند، امام فرصت کار به بقیه نداد، قیام کردند و با قیام امام، کل حوزه علمیه به پا خواست و در همان اوایل، رشادت‌های امام به عنوان مرجع قهرمان باعث شد که اسداللہ نخست وزیر ملعون وقت، حرفش را پس بگیرد و از آن به بعد، شاه انقلاب سفید را مطرح کرد و تمام قد به مقابله با حوزه علمیه  ایستادند.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه گفتمان انقلاب دو رکن دارد، تصریح کرد: رکن اول، جبهه عظیم ضد استکبار است که براساس آن باید ایستاد و مبارزه کرد و رکن دوم، ایجاد یک قطب عظیم برای حاکمیت دین و اسلام است.
وی با اشاره به سخن امام در بعد از انقلاب اظهار کرد: بحث ما مقابله با جهان خواری استکبار است، و قرآن در آیه 28 سوره سبأ: «وَمَا أَرْسَلْنَاكَ إِلَّا كَافَّةً لِلنَّاسِ بَشِيرًا وَنَذِيرًا وَلَكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لَا يَعْلَمُونَ ﴿۲۸﴾. و ما تو را جز [به سمت] بشارتگر و هشداردهنده براى تمام مردم نفرستاديم ليكن بيشتر مردم نمى‏ دانند» این مسیر را به ما نشان داده است.
حاکمیت اسلام جهانی است
در ادامه علم الهدی با بیان اینکه حاکمیت اسلام جهانی است، گفت: این کشور و یا کره خاکی به صورت دهکده جهانی تبدیل می شود،  اگر اسلام کدخدای این دهکده نباشد قطعا استکبار کدخدا خواهد بود.
امام جمعه مشهد تصریح کرد: اگر ما در سال 41 انقلاب نمی کردیم حاکمیت استکبار در دنیا قطعی می شد.
وی با بیان اینکه بعضی ها می گویند اگر انقلاب نمی کردیم دنیا با ما دشمن نمی شد و امروز مشکلات کنونی را نداشتیم، تاکید کرد: این حرف ها حرف های آخوندهای بی سوادی است که چندین سال از دنیا عقب هستند، حرف این ها را  گوش ندهید اگر انقلاب، به دست امام خمینی(ره) پرچمش برافراشته نمی شد، استکبار دنیا را می گرفت.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه انقلاب اسلامی تمام نشده است و مبارزات ما ادامه دارد، اظهار کرد: بهمن سال 57 روز به دست گرفتن اهرمی برای ادامه راه انقلاب در نظام حکومتی بود.
امام جمعه مشهد بیان کرد: تفاوت شرایط امروز ما با دوران شاهنشاهی این است که ما آن زمان مقابل نظام شاهنشاهی بودیم، انقلاب پیش می رفت و ما متوجه نبودیم، ولی امروز پیش رفت انقلاب را می فهمیم، روز به روز قدرت ما بیشتر می شود و ضعیف شدن دشمن را روز به روز می بینیم.
آیت الله علم الهدی در پایان سخنان خود با اشاره به برگزاری کنفرانسی که در دانشگاه سوربن فرانسه برگزار شد، اظهار کرد: در اواخر قرن نوزدهم در دانشگاه سوربن فرانسه کنفرانسی برگزار شد با عنوان بررسی سیادت غرب در قرن 21، در آنجا بین اندیشمندان این سئوال مطرح شد که آیا گفتمان غرب در قرن 21 در دنیا می ماند یا نه، یکی از کسانی که به آن کنفرانس دعوت شده بود اسحق رابین بود، وی گفت: قرن 21 قرن زور نیست که با ناوگان جنگی بتوانیم در دنیا آقایی کنیم، قرن 21 قرن پول هم نیست که با بانک های بزرگ بتوانیم آقایی در دنیا را حفظ کنیم، بلکه قرن فرهنگ و ایدئولوژی اسلامی است و لذا برای اینکه بتوانیم سیادت خود را حفظ کنیم باید اسلام را از بین ببریم.
امام جمعه مشهد ادامه داد: امروز بعد از شروع 16 سال از قرن 21، شما می بینید که نه تنها اسلام تضعیف نشده بلکه روز به روز بر قدرتش افزوده شده و تمام این قدرت جمع شده در مقاومت اسلامی که جلودار آن رهبر ما و ملت ما و کشور ما است، امروز تمام اسلام، از جمله عراق، سوریه، بحرین و به زودی عربستان، پشت سرما در حرکت است.
captcha