آیین جزءخوانی در حرم هلال بن علی(ع) حفظ و حراست شود
کد خبر: 3604901
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵

آیین جزءخوانی در حرم هلال بن علی(ع) حفظ و حراست شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: امام جمعه آران و بیدگل با بیان اینکه آیین ملی جزء خوانی در حرم هلال بن علی(ع) در ماه مبارک رمضان، در رده بهترین آیین‌های جزءخوانی در سطح کشور است، این آیین را حیثیت و اعتبار قرآنی شهر نمونه قرآنی آران و بیدگل دانست و بر حفظ و حراست از آن تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، آیت‌الله سید محمد موسوی، امام جمعه آران و بیدگل با تبریک حلول ماه رمضان و سالروز ولادت امامزاده هلال بن علی(ع) اظهار کرد: خدمت در آستان مقدس هلال بن علی(ع) توفیق بزرگی است که نصیب شما خادمین شده و خداوند به برکت این خدمت، به شما عزت و آبرو می‌دهد.
وی با تقدیر از فعالیت‌های ارزنده فرهنگی و تلاش و جدیت مدیریت اجرایی حرم مطهر خاطرنشان کرد: قطعا اگر همکاری و تلاش خادمین افتخاری نباشد، مدیریت آستان نمی‌تواند توفیق زیادی در این راه کسب کند و خادمین با اتحاد و همدلی، نیروهای قدرتمندی برای آستان مقدس هستند.
آیت‌الله موسوی با اشاره به فعالیت‌های ارزنده حرم مطهر در حوزه‌های فرهنگی، قرآنی، عمرانی و فعالیت‌های تبلیغی تصریح کرد: این توفیقات نشانه نشاط و بالندگی آستان مقدس و نتیجه زحمات مجموعه خادمین افتخاری و عوامل اجرایی حرم مطهر است.
وی افزود: حضرت هلال بن علی(ع) نعمتی است که خداوند به این منطقه ارزانی داشته و پاسداشت این نعمت آن است که حرم مطهر مرکزی برای نشر معارف اهل‌بیت(ع) باشد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی آران و بیدگل، برگزاری آیین ملی جزء‌خوانی را از فعالیت‌های ماندگار حرم هلال بن علی(ع) دانست و گفت: این آیین ملی که هر روز پس از نماز صبح از شبکه قرآن سیما پخش می‌شود، حیثیت و اعتبار قرآنی شهر نمونه قرآنی آران و بیدگل است و این اعتبار باید به هر نحو حفظ و حراست شود.
آیت‌الله موسوی، آیین جزء‌خوانی حرم مطهر را در رده بهترین آیین‌های جزء‌خوانی در سطح کشور خواند و افزود: پخش زنده و مستمر این آیین از شبکه‌های مختلف رسانه ملی به ویژه شبکه بین‌المللی و تخصصی قرآن و معارف سیما در هشت سال گذشته، نشانه اعتمادی است که رسانه ملی و مسئولین فرهنگی کشور به آستان مقدس و این شهر قرآنی دارند.
امام جمعه آران و بیدگل ادامه داد: با توجه به حجم و گستره فعالیت این آیین ملی، مسئولین شهرستان باید آستان مقدس را در انجام این رسالت خطیر یاری کنند.
وی استقبال نوجوانان از آیین جزء‌خوانی را ستود و تصریح کرد: آستان مقدس، سرمایه‌گذاری ویژه‌ای برای نسل جدید داشته باشد و دانش‌آموزان باید برای این حضور سحرگاهی و مستمر، به شیوه‌های مختلف تشویق و ترغیب شوند.
آیت‌الله موسوی ایام بزرگداشت حضرت هلال بن علی(ع) را فرصتی مغتنم برای معرفی و شناخت بیشتر این امامزاده دانست و خاطرنشان کرد: رویکرد آستان مقدس باید فرامنطقه‌ای باشد و ابزارهای ارتباطی جدید می‌تواند در نشر معارف اهل‌بیت(ع)، تبلیغ مکتب و توفیق در این رویکرد به کار گرفته شود.

captcha