برگزاری مسابقه بزرگ استانی قرآن در کردستان
کد خبر: 3607849
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵

برگزاری مسابقه بزرگ استانی قرآن در کردستان

گروه فعالیت‌های قرآنی: کارشناس رسانه اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: مسابقه بزرگ قرآن کریم به‌مناسبت نیمه دوم ماه مبارک رمضان در استان کردستان برگزار می‌شود.

آرمان داوودی، کارشناس رسانه اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: این اداره‌کل به‌عنوان یکی از نهادهای اصلی ترویج معارف ناب اسلامی و فرهنگ پویای قرآنی در ماه مبارک رمضان اقدام به برگزاری مسابقه بزرگ استانی قرآن کریم نموده است.

وی با اشاره به اینکه این مسابقه از 15 رمضان تا پایان ماه مبارک ادامه دارد، افزود: مسابقه یاد شده در سه محور پیامکی، مفاهیم و چند رسانه‌ای برگزار می‌شود.

داوودی بیان کرد: بخش پیامکی این مسابقه در قالب سه سؤال چهارجوابی و از طریق سامانه پیامکی اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان برگزار می‌شود و شرکت برای عموم آزاد است و در این مرحله به 15 نفر از برگزیدگان مسابقه پیامکی به قیدقرعه جوائزی اهدا می‌شود.

وی همچنین به روند اجرایی بخش مفاهیم این مسابقه قرآنی پرداخت و اعلام کرد: مسابقه مفاهیم به صورت 20 سوال چهارجوابی بوده که از طریق سایت تبیان کردستان به نشانی tebyan-kd.ir در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد.

کارشناس رسانه اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان عنوان کرد: در بخش مفاهیم مسابقه بزرگ قرآنی سوالات از 15 رمضان بر روی سایت یاد شده قرار می‌گیرد و به 10 نفر از برگزیدگان این بخش نیز جوایزی به قید قرعه اهدا می‌شود.

وی افزود: مسابقه چند رسانه ای نیز در قالب تلاوت 120 ثانیه ای خواهد بود که در سه مقطع سنی 10 تا 15 سال، 15 الی 25 سال و 25 سال به بالا برگزار خواهد شد.

داوودی اعلام کرد: در این بخش از مسابقه شرکت کننده به مدت 120 ثانیه آیات اول تا پنجم سوره مبارکه لقمان را تلاوت و به صورت فایل ویدئویی در قالب سی دی و یا به صورت الکترونیکی از طریق کانال تبیان به نشانی Tebyan_kurdistan@ به اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان ارسال خواهند کرد.

کارشناس رسانه اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان در پایان یادآور شد: در بخش چند رسانه ای این مسابقه نیز پس داوری آثار ارسالی به 9 نفر از برگزیدگان نیز جوایزی اهدا خواهد شد.

گفتنی است، این مسابقه استانی بوده و به آثار سایر استانها ترتیب اثر داده نخواهد شد.

captcha