استقبال مردم ایران از محافل قرآنی بسیار چشم‌گیرتر از سایر كشورهاست
کد خبر: 3609835
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱
الشمیس در شیراز:

استقبال مردم ایران از محافل قرآنی بسیار چشم‌گیرتر از سایر كشورهاست

گروه فعالیت‌های قرآنی: قاری بین‌المللی مصری با یادآوری اینكه به كشورهای فراوانی سفر كرده و میان مردم تلاوت كرده است، گفت: استقبال مردم ایران بسیار چشمگیرتر از سایر کشورها و قابل توجه است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، علی محمد الشمیس، قاری بین‌المللی از كشور مصر شب گذشته، ۲۳ خردادماه در حاشیه تلاوتش در حرم مطهر حضرت علی‌بن حمزه(ع) شیراز كه به‌مناسبت شب‌های قدر برگزار شده بود، عشق و علاقه ملت ايران به ساحت قرآن كريم را ستود و گفت: ملت ايران بسيار به كتاب خدا علاقه دارند و همواره در محافلي كه به نام قرآن برگزار مي‌شود، حضوري پرشور دارند.

وي با يادآوري اينكه سفرهاي زيادي به كشورهاي مختلف داشته و در ميان ملت‌هاي مختلف تلاوت كرده است، افزود: مردم در جلساتي كه من در آن حضور داشته و تلاوت كرده‌ام، استقبال خوبي كرده‌اند اما حقیقتاً باید بگویم استقبال مردم ایران بسیار چشمگیرتر از سایر کشورها و قابل توجه است.

الشميس به خاطرات تلاوتش در ایران اسلامی اشاره كرد و گفت: من در حضور آيت‌الله‌العظمي خامنه‌ای در مشهد مقدس تلاوت قرآن داشتم و باید بگویم ایشان بسیار بزرگوار، مهربان، عالم جلیل القدر و قرآن‌شناس هستند.

اين قاري بين‌المللي مصري در ادامه با بيان اينكه در ايام ماه مبارك رمضان امسال به مدت 12 روز در ايران حضور داشته و در شهرهاي مختلفي به تلاوت آيات وحي مي‌پردازد، گفت: ملت ايران، مردمي اهل كرامت، بخشش و ميهمان‌نواز هستند.

وي همچنين بر اهميت توجه و گسترش فعاليت‌هاي قرآني در كشورهاي اسلامي تأكيد كرد و به خصوص خواستار ترويج حفظ قرآن كريم شد و گفت: باید حفظ و قرائت کتاب خدا جدی گرفته شود زیرا قرآن حیات، زندگی و آخرت است و بدون آن زندگی تاریک است بنابراین کسی که به دنبال نور و روشنی در زندگی است، باید با قرآن مأنوس شود تا آخرت روشنی نیز در انتظارش باشد.

الشميس در بخش پایانی سخنان خود به ابراز ارادت به ساحت مقدس اهل بیت(ع) پرداخت و گفت: اهل بیت(ع) تاج سر، آقا و سرور ما و مایه خیر و برکت و رسیدن به خدا و سعادت و خوشبختی در دنیا و آخرت هستند.

captcha