پراکندگی فعالیت‌های قرآنی زرندیه و کاهش اثرگذاری
کد خبر: 3613682
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵
حیدری تأکید کرد:

پراکندگی فعالیت‌های قرآنی زرندیه و کاهش اثرگذاری

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر مؤسسه بیت‌القرآن زرندیه گفت: بزرگ‌ترین مشکل بیت‌القرآن نداشتن مکان مناسب است، به همین دلیل نمی‌توان فعالیت‌های قرآنی این مرکز را تجمیع کرد تا در نهایت نمود قوی در شهرستان داشته باشد بیت‌القرآن زرندیه دارای 8 شعبه در شهر روستا است.

جوان حیدری، مدیر مؤسسه بیت‌القرآن زرندیه، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: شهرستان زرندیه به لحاظ جمعیتی از روستاهای زیادی تشکیل شده و از پراکندگی جمعیتی بالایی برخوردار است؛ لذا دسترسی عموم مردم این شهرستان به بیت‌القرآن سخت به نظر می‌رسد، همین امر باعث شد شعبات بیت‌القرآن را در بخش‌های مختلف شهرستان راه‌اندازی کنیم.
وی بیان کرد: بزرگ‌ترین مشکل بیت‌القرآن مسائل مالی و نداشتن مکان مناسب است، به همین دلیل نمی‌توان فعالیت‌های قرآنی این مرکز را تجمیع کرد تا در نهایت نمود قوی در شهرستان داشته باشد بیت‌القرآن زرندیه دارای 8 شعبه در شهر روستا است.
مدیر مؤسسه بیت‌القرآن زرندیه اضافه کرد: این مؤسسه برای دسترسی مردم به مراکز بیت‌القرآن از حسینیه‌ها و مساجد و کمک خیرین استفاده می‌کند که چندان شایسته نیست، اگر خیر یا نهادی ساختمان مناسبی را در اختیار بیت‌القرآن قرار دهد به طور قطع فعالیت‌های قرآنی بهتری از نظر کمیت و کیفیت اجرایی می‌کنیم.
مدیر مؤسسه بیت‌القرآن زرندیه ادامه داد: محافل قرآنی در روستاها به دلیل دوری مسافت به سختی برگزار می‌شود، بارها پیش آمده که با دست خالی و گاهی با حمایت‌ مردم این محافل برگزار شده است. از دیگر برنامه‌های این مرکز قرآنی طرح بازآموزی مربیان است این طرح در راستای به روز کردن اطلاعات مربیان اجرایی می‌شود.
وی گفت: کمبود امکانات آموزشی و استاد به دلیل مشکلات مالی موجب شده است که نتوانیم از اساتید تهران و قم استفاده کنیم، در حال حاضر 20 مربی به صورت پاره وقت در بیت‌القرآن زرندیه مشغول به فعالیت هستند، امکان جذب مربی تمام وقت برای ما وجود ندارد.
مدیر مؤسسه بیت‌القرآن زرندیه ادامه داد: تشویق‌های مادی از قرآن‌آموزان به ویژه مربیان، علاقه آن‌ها را نسبت به فعالیت‌های قرآنی دوچندان می‌کند در همین راستا می‌توان با برگزاری اردوهای درون استانی و بیرون استانی بر اشتیاق آن‌ها افزود.
حیدری بیان کرد: انسجام درونی مؤسسات قرآنی باید مورد توجه قرار گیرد چرا که در این صورت مردم با آرامش خیال، اعتماد و اطمینان فرزندان خود را به مراکز قرآنی می‌فرستند، جلب اعتماد ظاهری و محتوای علمی در بخش‌هایی از قبیل حفظ، روخوانی، تلاوت و... برای مردم مهم است اما والدین انتظار دارند فرزندانشان از نظر شخصیتی هم رشد قرآنی داشته باشند.
captcha