توسعه دانشگاه‌ها در کردستان مورد توجه قرار گیرد
کد خبر: 3634722
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۷

توسعه دانشگاه‌ها در کردستان مورد توجه قرار گیرد

گروه اجتماعی: دبیر اجرایی سومین کنگرە قارچ شناسی ایران گفت: در استان كردستان تنها يک دانشگاه دولتی وجود دارد که توسعه دانشگاه‌ها در این استان باید مورد توجه قرار گیرد.

 به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، جهانشير امينی، دبیر اجرایی سومین کنگرە قارچ شناسی ایران روز شنبه در سومين كنگره قارچ شناسی ایران در دانشگاه کردستان، اظهار كرد: ايران در حوزه گیاهان دارویی مزیت‌های خوبی دارد و در زمینه اشتغالزایی هم می‌تواند تاثيرگذار باشد.

وی افزود: براساس آخرين آمار سرشماری نفوس و مسكن، جمعيت استان يک ميليون و ٦٠٠ هزار نفر يعني 1.7 درصد مساحت كل كشور است.

دبیر اجرایی سومین کنگرە قارچ شناسی ایران عنوان كرد: در حال حاضر ۷۵ هزار نفر جمعيت دانشجويی كردستان را تشكيل می‌دهد و ما جز استان‌‌های آخر هستيم.

وی با اشاره به اینکه در کردستان تنها یک دانشگاه دولتی وجود دارد، تصريح کرد: دانشگاه علوم پزشکی هم 2 هزار و 500  نفر دانشجو دارد که توسعه دانشگاه‌ها در استان بايد مورد بررسی قرار گیرد.

امینی اظهار کرد: دانشگاه کردستان از نظر خروجی دانشجو جزء دانشگاه‌های خوب بوده که بيش از 160  رشته داشته و 350  نفر عضو هیات علمی هم دارد.

دبیر اجرایی سومین کنگرە قارچ شناسی ایران گفت: در بحث قبولی در المپیادهای علمی کشور، کارشناسی و دکترا دانشجوهای ما هميشه خروجی خوبی داشته‌اند که بايد توجه بيشتری در اين راستا انجام گیرد.

وی عنوان کرد: در دانشكده كشاورزی که از دانشکده‌های مرتبط با اين كنگره است یک هزار و 635 نفر مشغول به تحصيل هستند و ۳۹ رشته هم برای متقاضيان وجود دارد.

امينی گفت: در سال 84  رشته گیاه پزشکی را در این دانشگاه راه اندازی کردیم که توانستیم در حد متوسط كشوری اين رشته را توسعه دهيم.

captcha