مجموع نمرات خوزستان در ارزیابی‌ دستگاه‌های اجرایی ارتقا پیدا کرده است
کد خبر: 3635090
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۸

مجموع نمرات خوزستان در ارزیابی‌ دستگاه‌های اجرایی ارتقا پیدا کرده است

گروه اجتماعی: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان با بیان اینکه در ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی تلاش کرده‌ایم به سمت یک ارزیابی کارآمد پیش برویم، گفت: امسال در مجموع نمرات خوزستان در ارزیابی‌ها ارتقا پیدا کرده است؛ یعنی تمام مجموعه استانی کوشش بیشتری انجام داده تا عملکرد بهتری در همه ابعاد داشته باشند و آثار خوبی از خود به جای بگذارند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، امید حاجتی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان در جشنواره شهید رجایی که امروز 5 شهریورماه در استانداری خوزستان برگزار شد، با تبریک هفته دولت به تاریخچه برگزاری جشنواره شهید رجایی اشاره کرد و گفت: شروع برگزاری این جشنواره از سال 75 بود و تا سال 96، تعداد 15 جشنواره برگزار شد. از سال 84 تا 91 تنها یک جشنواره آن هم در سال 91 برگزار شد.

وی افزود: در دولت دکتر روحانی تاکنون چهار جشنواره شهید رجایی برگزار شده است که نشان‌دهنده اهمیت موضوع ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی است. در تاریخ 14 دی‌ماه سال 95 بخشنامه نحوه ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها ابلاغ شد و پس از جمع‌آوری اطلاعات، بررسی‌های لازم  انجام و پس از جمع‌بندی و رفع ایرادات و اشکالات، تأییدات نهایی و ارائه گزارش نهایی و انتخاب دستگاه‌های اجرایی 24 مردادماه سال 96 انجام شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان گفت: به هر ارزیابی انتقاداتی وارد است. ممکن است ارزیابی ما نیز ایراداتی داشته باشد اما ما تلاش کرده‌ایم هر ساله ایرادات را کمتر کنیم و به سمت یک ارزیابی کارآمد پیش برویم. ارزیابی برخی شاخص‌ها در سطح کشوری انجام نمی‌شود؛ اما با توجه به اهمیت این شاخص‌ها در استان ما حدود 200 امتیاز به آن‌ها اختصاص دادیم.

حاجتی ادامه داد: تلاش کردیم زحمتی که دستگاه‌ها می‌کشند، ضایع نشود. در هر ارزیابی یک دستگاه اول و یک دستگاه آخر می‌شود. رتبه‌ای که دستگاه‌ها کسب کرده‌اند به این بستگی دارد که تا چه اندازه شاخص‌های ارزیابی را جدی گرفته باشند. همه دستگاه‌ها نمی‌توانند رتبه نخست را کسب کنند و ارزیابی نسبی است.

مجموع نمرات خوزستان در ارزیابی‌ها ارتقا پیدا کرده است

وی تصریح کرد: تمام کسانی که ارزیابی شده‌اند از یک حداقل قابل قبول برای ارزیابی برخوردار بودند. امسال در مجموع نمرات خوزستان در ارزیابی‌ها ارتقا پیدا کرده است. یعنی تمام مجموعه استانی کوشش بیشتری انجام داده تا عملکرد بهتری در همه ابعاد داشته باشند و آثار خوبی از خود به جای بگذارند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان ادامه داد: تعداد کل دستگاه‌های اجرایی مشمول ارزیابی در سال 93، 102 دستگاه بود؛ اما امسال 75 دستگاه مشمول ارزیابی بودند که کل دستگاه‌های ارزیابی شونده 62 دستگاه هستند. تفاوت این دو عدد به دلیل مشارکت نداشتن برخی دستگاه‌ها در ارزیابی عملکرد است. در واقع 82.7 درصد از دستگاه‌هایی که باید ارزیابی می‌شدند در ارزیابی شرکت داشتند.

در نظر گرفتن شاخص‌های ارزیابی‌ استانی

حاجتی در خصوص شاخص‌های ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی افزود: برخی شاخص‌ها اولویت‌های دولت بودند و برخی شاخص‌هایی که از نظر استانی با اهمیت بودند مانند اجرای سند آمایش سرزمین استان که اجرای آن می‌تواند تأثیر بسیار مناسبی در وضعیت اقتصادی و محیطی خوزستان بگذارد نیز در ارزیابی‌های استانی در نظر گرفته شدند.

وی گفت: در ارزیابی‌ها در نهایت دستگاه تلاشگر استان نیز معرفی شد. این دستگاه، دستگاهی است که بیشترین ارتقا رتبه را نسبت به ارزیابی‌های سال قبل داشته باشد. همچنین در بخش طرح تکریم ارباب رجوع گروه‌بندی لازم انجام شد و هر دستگاه در گروه خود سنجیده شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان در پایان گفت: در ارزیابی‌های ما واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی نیز از اولویت‌های مهم بود. ما در خوزستان رتبه دوم کشور را از نظر واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی داریم. همچنین در بخش برنامه‌های توسعه‌ای سند آمایش سرزمین نیز بررسی‌هایی انجام شد. دستگاه‌های اجرایی باید بسیار جدی‌تر و مؤثرتر در این بخش فعالیت کنند.


captcha