لزوم ایجاد کانون دانش‌آموختگان دانشگاه علمی-کاربردی کهگیلویه و بویراحمد
کد خبر: 3652548
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹

لزوم ایجاد کانون دانش‌آموختگان دانشگاه علمی-کاربردی کهگیلویه و بویراحمد

گروه فرهنگی: رئیس دانشگاه علمی - کاربردی کهگیلویه و بویراحمد خواستار تاسیس کانون دانش‌آموختگان استان شد و گفت: در صورت راه‌اندازی این کانون، ارتباط دانشجو بعد از فارغ‌التحصیلی همچنان با دانشگاه برقرار است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، عباس ظریفی، رئیس دانشگاه علمی - کاربردی کهگیلویه و بویراحمد امروز، 22 مهرماه در  نشست خبری اظهار کرد:  در حال حاضر این دانشگاه قریب به هشت هزار دانشجو دارد که از این تعداد ۳۰ درصد را بانوان و ۷۰ درصد را  آقایان تشکیل می‌دهند.
وی با اشاره به اینکه در این استان 11 مرکز عملی و کاربردی داریم که چهار مرکز تحت عنوان هیئت مؤسس و یک مرکز جوار صنعت و 6 مرکز دیگر، مراکز دولتی هستند، بیان کرد: دانشجویان این دانشگاه در دو مقطع کاردانی و کارشناسی تحصیل می‌کنند که ۴۰ درصد دانشجویان ما در مقطع کاردانی و ۶۰ درصد در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.
وی افزود: دانشگاه ما بر مهارت اعتقاد دارد و شرط اول در هر حوزه‌ای مهارت است .
رئیس دانشگاه علمی-کاربردی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: حرکت به سمت مهارت‌محوری از نیازهای جامعه ماست و باید تکیه و نگاه مدرک‌گرایانه کاهش یابد .
ظریفی ابراز کرد: هدف ما تامین نیروی کار ماهر است و باید بر تربیت تکنسین ماهر متمرکز شویم.
وی از راه اندازی مرکز آموزشی در حوزه میراث فرهنگی در استان خبر داد و بیان کرد: در راستای تحقق این هدف با ۱۴۰دانشجو در حوزه چند رشته از جمله صنایع دستی و گردشگری این مرکز آموزشی فعال است .
رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ظرفیت این استان و نگاه به آینده در پذیرش دانشجو برای ما مورد توجه است. همچنین این دانشگاه در حوزه‌های مختلف با تربیت دانشجوی مهارتی فعالیت می‌کند .
ظریفی از فعالیت این دانشگاه در حوزه آموزش‌های صنعتی، خدماتی، کشاورزی و فرهنگ و هنر در جهت رفع نیازهای این حوزه‌ها خبر داد و یادآور شد: اولین قدم در راستای اقتصاد مقاومتی تزریق دانشجو و حضور دانشجو در صنعت است .
وی افزود: دانشجویی که وارد صنعت می‌شود، مشکلات را می‌بیند و می‌تواند برای رفع آن و تحقق تکیه بر توانایی داخلی کمک کند .
رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی کهگیلویه و بویراحمد از حضور دانشجویان مراکز علمی کاربردی استان در برنامه‌های مختلف فرهنگی و ورزشی و همچنین مسابقات و المپیادها خبر داد.
ظریفی اظهار کرد: رشته‌های کشاورزی دانشگاه علمی و کاربردی استان به علت عدم استقبال دانشجویان رو به تعطیلی است .
رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: بهمن‌ماه سال 95 فراخون جذب مدرس اعلام شده که 550 نفر متقاضی ثبت‌نام کردند و از بین این تعداد، 120 نفر واجد شرایط لازم بودند که در نهایت 48 نفر پذیرفته شدند .
وی با اشاره به نبود کانون دانش‌آموختگان دانشگاه علمی ـ کاربردی استان و تاکید بر ایجاد و راه‌اندازی آن، اضافه کرد: در صورت راه‌اندازی این کانون ارتباط دانشجو بعد از فارغ‌التحصیلی همچنان با دانشگاه برقرار خواهد بود.
captcha