محمود ابراهیمی معلمی مؤثر در زمینه ارتقای اخلاق و رفتار در جامعه است
کد خبر: 3659291
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰

محمود ابراهیمی معلمی مؤثر در زمینه ارتقای اخلاق و رفتار در جامعه است

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس دانشگاه کردستان گفت: استاد محمود ابراهیمی، قرآن پژوه کُرد علاوه بر ارتقای سطح علمی، معلمی انسان ساز و مؤثر در زمینه ارتقای اخلاق و رفتار در جامعه بوده و هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، فردین اخلاقیان، رئیس دانشگاه کردستان در آیین نکوداشت استاد محمود ابراهیمی قرآن پژوه کُرد که روز چهارشنبه،10 آبان ماه در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزارشد، اظهار کرد: نام استاد محمود ابراهیمی با نام و تاریخ دانشگاه کردستان عجین است و از اوایل شروع بکار دانشکده زبان و ادبیات فارسی حضور جدی و رونق بخشی در این مکان آموزشی داشتند.

وی افزود: این استاد بزرگوار علاوه بر ارتقای سطح علمی، معلمی مؤثر در زمینه ارتقای اخلاق و رفتار بوده و هستند و به عنوان معلمی انسان‌ساز می‌توان از ایشان نام برد.

رئیس دانشگاه کردستان عنوان کرد: ویژگی‌های شخصیتی این استاد ارجمند باعث شده که ایشان به  عنوان سرمایه اجتماعی و علمی در جامعه مطرح شوند و با تکیه بر ویژگی‌هایی همچون اراده و تلاش و خلاقیت و مردمی بودن چندین دهه خدمات علمی به جامعه ارائه کنند.

وی با اشاره به اینکه موفقیت و توسعه امروزی جامعه ما مدیون چنین اساتیدی است، اعلام کرد:   برگزاری چنین برنامه‌هایی باید در مراکز علمی و داشنگاه‌ها نهادینه شود.

اخلاقیان اعلام کرد: اجازه بروز عقاید و نظرات به چنین اندیشمندان و دانشمندانی باید داده شود و در این رابطه هیچگونه مانعی نباید در سر راه آنها قرار گیرد چراکه در این صورت جامعه ما در مسیر توسعه و پیشرفت قرار خواهد گرفت.

در ادامه این برنامه چند نفر از اساتید و شاگردان استاد محمود ابراهیمی به بیان ویژگی‌های شخصیتی این شخصیت وارسته پرداختند.

گفتنی است، محمود ابراهیمی در سال 1319 شمسی در روستای خلیفان شهرستان مهاباد دیده به جهان گشود، در سال 46 موفق به دریافت مدرک کارشناسی رشته زبان و ادبیات عربی در دانشکده معقول و منقول دانشگاه تهران شد؛ در سال 48 به عنوان دبیر در آموزش و پرورش بیجار استخدام شد و دوره فوق لیسانس و دکتری رشته فرهنگ عربی و علوم قرآن را در دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران گذراند.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در تابستان 58   به دانشکده تربیت دبیر سنندج وابسته به دانشگاه رازی کرمانشاه منتقل و به عنوان مدیر آموزشی دانشکده و مدیر گروه رشته زبان و ادبیات فارسی انتخاب شد و به تدریس نیروهای جوان و متعهد منطقه پرداخت.

با ارتقای دانشکده تربیت دبیر به دانشگاه کردستان به گروه زبان و ادبیات عربی در دانشگاه تاسیس و دکتر ابراهیمی به سمت مدیر گروه آن منصوب شد و در دو رشته زبان و ادبیات فارسی و زبان و ادبیات عربی مشغول تدریس و تحقیق شد و سرانجام در سال 83 با مرتبه علمی دانشیاری بازنشسته شد.

یادآور می‌شود؛ دکتر محمود ابراهیمی در کنار ترجمه و تالیف ده‌ها جلد کتاب در تربیت مدرسان زیادی در سطح کشور نقش داشته است.

captcha