همایش 50 هزار نفری «حرم تا حرم» در کاشمر
کد خبر: 3661638
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷
امروز برگزار شد؛

همایش 50 هزار نفری «حرم تا حرم» در کاشمر

گروه شهرستان‌ها: همزمان با روز اربعین حسینی همایش پیاده روی «حرم تا حرم» جاماندگان از مراسم پیاده روی در کربلای معلا در کاشمر دومین شهر زیارتی استان خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی همزمان با روز اربعین حسینی، همایش پیاده‌روی «حرم تا حرم» جاماندگان از مراسم پیاده روی در کربلای معلا در کاشمر دومین شهر زیارتی استان خراسان رضوی با حضور بیش از 50 هزار نفر در مسیر امام‌زاده سید حمزه(ع) تا امامزاده سید مرتضی(ع) برگزار شد.
در حاشیه این مراسم حجت‌الاسلام محمد ایوبی، دبیر ستاد مردمی پیاده روی اربعین کاشمر در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اینکه حرکت این کاروان‌ها باید فلسفه زندگی رضوی را در جامعه گسترش دهند، افزود: این حرکت عظیم کاملاً خودجوش و مردمی برگزار شده است.
همایش 50 هزار نفری حرم تا حرم در کاشمر برگزار شد
دبیر ستاد مردمی پیاده روی اربعین کاشمر با بیان اینکه همایش پیاده روی اربعین حسینی برای چهارمین سال متوالی در کاشمر برگزار می‌شود، اظهار کرد: شرکت کنندگان در این همایش با پای پیاده مسیر 5 کیلومتری حرم امام زاده سید حمزه (ع) تا حرم امام زاده سید مرتضی (ع) را طی کردند.
وی از حضور 50 هزار نفر در این مراسم خبر داد و افزود: حدود ۶۰ موکب سیدالشهدا (ع) در مراسم امروز از مردم در روز اربعین پذیرایی کردند.
همایش 50 هزار نفری حرم تا حرم در کاشمر برگزار شد
ایوبی، اقتدار شیعه را مهمترین پیام اربعین دانست و اظهار کرد: کسانی که به هر دلیلی توفیق پیدا نکردند در اربعین حسینی، کربلا باشند، در این روز و همزمان با سالروز اربعین در همایش عظیم پیاده‌روی حرم تا حرم کاشمر به خیل مشتاقان اباعبدالله الحسین (ع) پیوستند و عشق و ارادت خود را به اهل بیت عصمت و طهارت ابراز کردند.
یادآور می‌شود، قرائت زیارت اربعین، سخنرانی و عزاداری، قرعه کشی ۵۰ کمک هزینه سفر زیارتی کربلای معلا و اقامه نماز جماعت ظهر و عصر روز اربعین  از جمله برنامه‌های این مراسم در زیارتگاه امامزاده سید مرتضی(ع) بود.
captcha