بسیاری از سرمایه‌گذاران از ظرفیت‌های ایلام اطلاع ندارند
کد خبر: 3673974
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲
سرپرست معاونت اقتصادی استاندار ایلام با تاکید بر حضور استان در نمایشگاه کیش؛

بسیاری از سرمایه‌گذاران از ظرفیت‌های ایلام اطلاع ندارند

گروه اقتصاد و سیاست: سرپرست معاونت اقتصادی استاندار ایلام بر لزوم معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری این استان در نمایشگاه بین‌المللی کیش تاکید کرد .

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، حیدر نعمتی، سرپرست معاونت اقتصادی استاندار ایلام امروز در نشست رونق تولی استان، اظهار کرد: استعدادها و منابع این استان هنوز از حالت بالقوه به بالفعل در نیامده و با وجود آنکه در حوزه‌های مختلف دارای توانمندی و ظرفیت هستیم، ولی بسیاری از سرمایه گذاران داخلی و خارجی از این وضعیت اطلاع چندانی ندارند .
وی افزود: اگر می‌خواهیم پای سرمایه گذاران را به استان باز کنیم، باید با تسهیل فرآیندهای سرمایه‌گذاری و ایجاد مشوق بتوانیم آنها را برای مشارکت در اجرای پروژه‌ها ترغیب کنیم .
سرپرست معاونت اقتصادی استاندار ایلام اضافه کرد:‌ نمایشگاه بین‌المللی سرمایه گذاری از ۹ تا ۱۱ دی ماه در جزیره کیش با حضور شرکت مختلف داخلی و خارجی برگزار خواهد شد و باید دستگاه‌های مختلف اجرایی و شرکت‌های معتبر در این نمایشگاه حضور پررنگی داشته باشند و با تعریف پروزه بتوانند مشارکت بخش خصوصی را برای اجرای آنها فراهم آورند .
نعمتی ابراز کرد: یکی از مشکلات سرمایه گذاران برای حضور در پروژه‌های مختلف روندهای طولانی اداری و بورکراسی شدید در این حوزه است که باعث می‌شود فعالان اقتصادی رغبت چندانی برای مشارکت نداشته باشند
وی با بیان اینکه در همین راستا دولت سامانه‌ای را به نام «دادور» به منظور شفافیت فضای کسب و کار راه‌اندازی کرده که در ابتدا در ۷ استان ایجاد شده که ایلام نیز یکی از این استان هاست، تصریح کرد: این سامانه شرایطی را فراهم می‌آورد تا سرمایه گذران بتوانند در فضایی شفاف با ویژگی‌های پروژه های مختلف آشنایی پیدا کرده و در مراحل اجرایی آن مشارکت کنند .
سرپرست معاونت اقتصادی استاندار ایلام با اشاره به فصل بررسی بودجه ۹۷ در مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: امید است سهم استان از اعتبارات افزایش یافته تا بتوانیم روند تکمیل پروژه‌های در دست اجرا را سرعت ببخشیم.
captcha