افزایش اقامتگاه‌های بوم گردی استان مرکزی به 31 دستگاه
کد خبر: 3678228
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵
حسینی خبر داد:

افزایش اقامتگاه‌های بوم گردی استان مرکزی به 31 دستگاه

گروه اجتماعی: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: در حال حاضر ۴ اقامتگاه بوم گردی در استان فعال است، ۱۴ تقاضای تبدیل خانه‌های تاریخی به اقامتگاه‌های بوم گردی تایید و موافقت اولیه صادر شده و ۱۳ متقاضی نیز مراحل اعطای مجوز را طی کرده‌اند و در مجموع تعداد این اقامتگاه‌ها به 31 دستگاه می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، سید محمد حسینی، مدیرکل میراث فرهنگی گفت: در حال حاضر ۴ اقامتگاه بوم گردی در استان فعال است و با به دست آوردن اقبال عمومی گردشگران در استان و ایجاد آمار مطلوب توسط این اقامتگاه‌ها، روند ارائه تقاضای ایجاد اقامتگاه بوم گردی در استان از رشد بالایی برخوردار است.
حسینی ادامه داد: تا بحال ۱۴ تقاضای تبدیل خانه‌های تاریخی و روستایی به اقامتگاه‌های بوم گردی تایید و موافقت اولیه برای انجام این پروژه‌ها توسط اداره‌کل میراث فرهنگی استان صادر شده است. همچنین ۱۳ متقاضی ساخت اقامتگاه از مراحل اعطای مجوز عبور کرده و مشغول به ساخت هستند و در مجموع تعداد این اقامتگاه‌ها به 31 دستگاه می‌رسد که این آمار نشانگر توجه ویژه سرمایه گذاران به این بخش از حوزه گردشگری است.
وی در ادامه گفت: استقبال گردشگران خارجی به اقامتگاه‌ها و هتل‌های سنتی و دارای بافت فرهنگی و معماری اصیل، تسهیل روند اعطای مجوزها و ارایه تسهیلات ویژه توسط اداره‌کل میراث فرهنگی استان و سرمایه گذاری مطمئن با بازگشت بسیار خوب از دلایل توجه ویژه سرمایه گذاران به ایجاد اقامتگاه‌های بوم گردی در استان مرکزی است.
وی در پایان اضافه کرد: در چند سال اخير با استقبال بی‌سابقه از بوم‌گردی مواجه شده‌ايم چرا كه با رشد بیش از حد شهر نشينی و توسعه زندگی ماشينی، گردشگران با هدف دوری از زندگی ماشينی و پناه بردن به طبيعت به دنبال شیوه‌های زندگی سنتی هستند. این امر می‌تواند فرصت مناسبی برای اشاعه فرهنگ‌های مختلف بومی و در عین حال سرمایه گذاری مطمئن باشد و از سوی دیگر فرصت اشتغال آفرینی مناسبی برای روستاییان را فراهم می‌کند.

captcha