رویکرد دهه فجر 96 تقویت وحدت اسلامی باشد
کد خبر: 3679723
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶
حقیقی:

رویکرد دهه فجر 96 تقویت وحدت اسلامی باشد

گروه سیاسی: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: همه باید تلاش کنیم اجرای برنامه‌ها و دعوت از سخنران دهه فجر امسال به گونه‌ای باشد که وحدت اسلامی تقویت شود روحیه نشاط در برنامه‌ها حفظ و از ترویج روحیه یاس خودداری شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، فتح‌الله حقیقی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی، در اولین جلسه ستاد هماهنگی دهه فجر 96 که عصر شنبه، 16دی ماه برگزار شد گفت: برنامه‌های دهه فجر امسال باید با محتوا، موثر و نو باشد و از برنامه‌های کلیشه‌ای پرهیز شود همچنین باید شان و جایگاه دهه فاطمیه حفظ شود.
وی تصریح کرد: برنامه‌های دهه فجر باید مشتمل بر مضامین انقلاب، دستاوردهای نظام، دفاع مقدس و ارتقاء مقوم‌های وحدت و همدلی باشد. ناآرامی‌های اخیر از سوی دشمن هدایت می‌شد و مردم ایران در پاسخ به این فتنه دشمن با تجمع‌هایی مردمی از امنیت ملی و ولی فقیه دفاع کردند.
حقیقی با اشاره به اینکه تاکنون با اتحاد، دشمن را به زانو زدن در برابر نظام وادار کرده‌ایم، اظهار کرد: انقلاب ما انقلاب مردمی است و باید اقشار مختلف مردم در صحنه حضور فعال داشته باشند. دهه فجر هم باید مردم محور باشد همانگونه که تاکنون بوده است.
وی گفت: همه وظیفه داریم دستاوردهای انقلاب را در موضوعات کشاورزی، صنعتی، فناوری نوین، دفاعی و... برای مردم بازگو کنیم. مسئولان تکلیف دارند عملکرد حوزه خود را برای مردم تشریح کنند.
حقیقی اضافه کرد: همه باید تلاش کنیم اجرای برنامه‌ها و دعوت از سخنران این دهه به گونه‌ای باشد که وحدت اسلامی تقویت شود. مسئولان کمیته‌ها باید برای حضور نوجوان و جوانان روحیه نشاط در برنامه‌ها را حفظ کنند از ترویج روحیه یاس خودداری شود باید اجرای برنامه‌ها به گونه ای باشد که از سوء استفاده دشمن جلوگیری شود.
به گزارش ایکنا: حسین بختیاری، فرماندار اراک نیز در این جلسه گفت: برنامه‌های امسال با سال‌های قبل متفاوت است. از فروردین وارد چهلمین سال پیروزی انقلاب می‌شویم قطعاً برنامه‌ها باید با انسجام بیشتری همراه باشد.
وی تصریح کرد: باید کارنامه 40 ساله انقلاب را برای نسل نوجوان و جوان تشریح کرد تا با دسیسه‌های دشمن آشنا شوند. امسال به جوانان نگاه ویژه باید کرد. جوانان باید با نهایت دقت و هوشیارانه در صحنه حضور داشته باشند.
بختیاری افزود: دهه فجر فاصله مردم با مدیران را کم می‌کند، ورود به مدارس و دانشگاه و برگزاری جلسات پرسش و پاسخ از برنامه‌های اجرایی ادارات باشد تا به اهداف سازمانی برسیم.
به گزارش ایکنا: مهدی ساداتی، فرماندار خمین نیز در این جلسه گفت: امسال نیز مانند هر سنوات گذشته، مراسمی در شان مقام امام و انقلاب در بیت قدیمی امام راحل در خمین برگزار خواهیم کرد. بهتر است امسال نیز همچون سال‌های گذشته جلسه شورای اداری در این شهرستان برگزار شود و زنگ انقلاب فجر 96 نواخته شود.
وی ادامه داد: اجتماع مردمی همچون سال‌های گذشته راس ساعت 9:30 دقیقه صبح با حضور سید علی خمینی نوه امام برگزار می‌شود. افتتاح پروژه آب رسانی از دیگر برنامه‌های خمین است.
به گزارش ایکنا: سردار عزیزی، فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی، نیز در این جلسه تصریح کرد: 22 بند ملاحظات امنیتی برای برنامه‌های دهه فجر احصا شده است. ادارات ساعت شروع و مکان برگزاری مراسم‌ها را حداقل 24ساعت قبل از شروع برنامه اعلام کنند تا مراتب حفاظت امنیتی به عمل آید. بهتر است در برنامه‌ها از سخنرانی دعوت شود که گرایش جناحی ندارد. نیروی انتظامی هر هفته به یکی از مساجد به صورت سرزده سرکشی و با مردم صحبت می‌کند شنیدن دغدغه مردم به رفع مشکلات کمک می‌کند.

captcha