اجرای نمایش «ئه‌وانگه‌ل» به مدت سه روز در بیجار تمدید شد
کد خبر: 3680708
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۷

اجرای نمایش «ئه‌وانگه‌ل» به مدت سه روز در بیجار تمدید شد

گروه فرهنگی: اجرای نمایش «ئه‌وانگه‌ل» کاری از گروه نمایش چرکنویس با توجه به استقبال همشهریان از ٢٠ تا ٢٢ دی ماه جاری به مدت سه روز تمدید و در مجتمع امیر نظام گروسی بیجار به روی صحنه می‌رود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، نمایش ئه‌وانگه‌ل به نویسند گی علیرضا همتیان و کارگردانی غلامرضا همتیان از هنرمندان استان کردستان است که از ٦ تا ١٨ دی ماه جاری با حضور مسولین و هنرمندان سرشناس استان در مجتمع فرهنگی امیرنظام گروسى بیجار اجرا شد.
افتتاحیه این نمایش که کاری از گروه‌نمایشی چرکنویس است با حضور بازیگر سرشناس کشور فرهاد اصلانی آغاز و با توجه به استقبال همشهریان از ٢٠ تا ٢٢ دی ماه جاری به مدت سه روز تمدید شد.
نمایش ئه وانگه ل برگرفته از قصه ی بومی دیار گروس است که با استفاده از سبک شعری در قالب روایت داستان سنتی چوپان و پری است و با زبان کوردی گروسی اجرا و بازنویسی متن نمایشی آن توسط جعفر سریش آبادی انجام گرفته است.
این نمایش در چهاردهمین جشنواره تئاتر کردی سقز که از ١٦ تا ١٩ آذر در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد اسلامی سقز برگزار شد، با رای هیات داوران در بخش طراحی بروشور، تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی این جشنواره را کسب کرد و جزو آثار برگزیده این جشنواره جهت حضور در سی و ششمین جشنواره بین المللی تاتر به دبیرخانه این جشنواره معرفی گردید.
یادآور می‌شود؛ بیش از ١٠ نفر در گروه نمایشی ئه وانگه ل نقش آفرینی می کنند که هر یک دارای سوابق درخشانی در عرصه هنر کشور بخصوص هنر بومی تئاتر بیجار در کردستان هستند.

captcha