کردستان رتبه اول ثبت‌نامی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن استان های کشور را کسب کرد
کد خبر: 3685887
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵

کردستان رتبه اول ثبت‌نامی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن استان های کشور را کسب کرد

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان کردستان از کسب رتبه اول استان کردستان از نظر تعداد ثبت‌نامی در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن خبر داد.

حجت‌الاسلام میثم عباسپور، معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان کردستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: ثبت‌نام  آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم از ١٨ آذرماه آغاز و تا ششم بهمن ادامه دارد.
وی افزود: در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم استان کردستان با شش هزار و 497 نفر از علاقمندان به فعالیت‌های قرآنی ثبت‌نام کرده‌اند که در این راستا کردستان از بین استان‌های کشور رتبه اول این دوره از مسابقات را از آن خود کرد.

حجت‌الاسلام عباسپور اعلام کرد: در این دوره از مسابقات قرآنی استان کردستان با شش هزار و 497 نفر، سیستان و بلوچستان با پنج هزار و 973 و اردبیل با پنج هزارو 554 نفر رتبه اول تا سوم کشور بین استان های کشور را کسب کردند.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان کردستان یادآور شد: در این راستا نماینده ولی فقیه و ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از مدیران کل اوقاف و امور خیریه و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان تقدی ر و تشکر کردند.

وی با اشاره به تقسیم‌بندی استان‌های کشور در این دوره از مسابقات یادآور شد: این تقسیم‌بندی براساس جمعیت و موقوفات استان های کشور به سه طیف تقسیم بندی شده اند که استان کردستان در طیف «ج» قرار گرفت که براساسا محاسبات در طیف «ج» استان کردستان رتبه اول را کسب کرد.

captcha