برگزاری «شب خاطره و تکریم از مادران و همسران شهدا» در بیجار
کد خبر: 3695643
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴

برگزاری «شب خاطره و تکریم از مادران و همسران شهدا» در بیجار

گروه فرهنگی- سرپرست حوزه هنری شهرستان بیجار از برگزاری شب خاطره و تکریم از مادران و همسران شهدای بیجار روز پنج شنبه در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایکنا از کردستان، ناصر قربانپور، سرپرست حوزه هنری شهرستان بیجار امروز، 9 اسفندماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای ارج نهادن به صبر و بردباری مادران و همسران شهدا همزمان با سالروز وفات ام البنین همسر حضرت علی(ع) مادر حضرت عباس که در عاشورا همراه حضرت عباس سه فرزند دیگرشان به شهادت رسیدند به عنوان اسوه صبر و بردباری مادران شهید، حوزه هنری شهرستان بیجار با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران بیجار روز پنج شنه 10 اسفندماه در محل سالن مجتمع ارشاد اسلامی شب خاطره و مراسم تکریم از مادران و همسران شهدای بیجار را برگزار می کند .
وی با اشاره به سیاست‌های محوری حوزه هنری، تصریح کرد: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداء به عنوان یک وظیفه ملی باید در رأس تمامی برنامه ها قرار گیرد و قطعاً بهترین گروهی که می تواند این رسالت سنگین را بر دوش گیرد مادران و همسران شهدا هستند تا به عنوان پرورش دهنده و همراهان شهداء ویژگی ها و خصوصیات منحصربفرد شهداء را در حراست و پاسداری از کیان نظام اسلامی ایران به نسل های آتی منعکس کنند .
سرپرست حوزه هنری شهرستان بیجار عنوان کرد: در مقابل ایثار، صبر و بردباری مادران و همسران شهداء برگزاری شب خاطره و تجلیل از مقام و منزلت این اسوه‌های مقاومت، کمترین کاری است که می توان انجام داد.
قربانپور گفت: امیدواریم با استقبال همیشگی همشهریان بیجاری که از اینگونه برنامه‌ها صورت می‌گیرد، روز پنج شنبه ضمن گوش جان سپردن به بخشی از خاطرات ارزنده تعدادی از مادران و همسران شهید، تجلیلی در خور و شأن جایگاه این عزیزان نیز صورت پذیرد.
وی یادآور شد: زنده نگه داشتن رشادت‌های شهدا و ایثارگران در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس و تکریم از صبر و بردباری خانواده شهداء بویژه مادران و همسران یک وظیفه و تکلیف مهم است که باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.
انتهای پیام

captcha