راه و روش زندگی مؤمنان
کد خبر: 3703831
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲

راه و روش زندگی مؤمنان

گروه فعالیت‌های قرآنی- در جلسه قرآن محبان عترت(ع) به ویژگی‌های راه و روش مؤمنان از جمله ایمان به خدا، پیامبر و اهل بیت(ع)، اهل گناهان کبیره نباشند، به هنگام خشم، ببخشند و چشم پوشی کنند، نماز بپا دارند، در امورشان مشورت کنند، انفاق کنند و به مقابله با ستم و ستمگر برخیزند.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی،‌ جلسه قرآن محبان عترت(ع) زیر نظر محمدجواد پناهی، قاری و داور بین‌المللی قرآن، شب گذشته، 18 فروردین ماه در مدرسه علمیه فاضلیه مشهد برگزار شد.

در این جلسه قرآن، حجت‌الاسلام جعفر اسلامی‌فر، با بیان اینکه مدرسه علمیه فاضلیه مدت ۵۰ سال است که در مسیر ترویج فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) ساخته شده است، عنوان کرد: مرحوم حجت‌الاسلام حاج نصرالله پناهی، پدر استاد محمدجواد پناهی اولین استاد من بودند که در همین مکان تدریس می کردند.

راه و روش زندگی مؤمنان

راه و روش زندگی مؤمنان

وی در ادامه به آیات قرائت شده از سوره مبارکه «شوری» توسط قاری قرآن، حسین عبدالله نژاد اشاره کرد و گفت: خداوند در آیه 36 این سوره به راه و روش زندگی مومنان اشاره دارد و می فرماید: «فَمَا أُوتِيتُمْ مِنْ شَيْءٍ فَمَتَاعُ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَمَا عِنْدَ اللَّهِ خَيْرٌ وَأَبْقَى»، آنچه به شما داده شده بهره زندگى دنياست و آنچه نزد خداست بهتر و باقى ‌تر است برای کسانی است که به خدا و پیامبر و اهل بیت(ع) ایمان داشته باشند، اهل گناهان کبیره نباشند، به هنگام خشم، ببخشند و چشم پوشی کنند، نماز بپا دارند، در امورشان مشورت کنند، انفاق کنند و به مقابله با ستم و ستمگر برخیزند.

راه و روش زندگی مؤمنان

سیره حضرت علی(ع) در برخورد با خدمتگزار خود

حجت‌الاسلام اسلامی‌فر در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به آیه 40 این سوره «وَجَزَاءُ سَيِّئَةٍ سَيِّئَةٌ مِثْلُهَا فَمَنْ عَفَا وَأَصْلَحَ فَأَجْرُهُ عَلَى اللَّهِ إِنَّهُ لَا يُحِبُّ الظَّالِمِينَ، و جزاى بدى مانند آن بدى است پس هر كه درگذرد و نيكوكارى كند پاداش او بر [عهده] خداست به راستى او ستمگران را دوست نمى دارد»، به بیان ماجرایی از زندگانی حضرت علی(ع) پرداخت و افزود: ایشان خدمتگزاری داشتند که روزی وی را چندین مرتبه صدا زدند اما جوابی نشنیدند، سپس رفتند و مشاهده کردند که این خدمتگزار پشت دیوار نشسته است.

وی در ادامه به بقیه این ماجرا اشاره و اضافه کرد: حضرت پرسیدند آیا نشنیدی که تو را صدا زدم؟ وی گفت: بله شنیدم. حضرت پرسیدند پس چرا جواب ندادی؟ خدمتگزار گفت: خواستم ببینم عصبانی می‌شوید و بعد چه می کنید؟ حضرت فرمودند: به خدا قسم هرگز نخواهی دید که علی، شیطان را خوشحال کند. بعد فرمودند: الآن کاری می کنم که خداوند خوشحال و شیطان عصبانی شود. خدمتگزار گفت: چه می کنید؟ حضرت علی(ع) فرمودند: تو را در راه خدا آزاد کردم.

راه و روش زندگی مؤمنان

در بخش دیگر این مراسم استاد محمدجواد پناهی در تحسین و تمجید تلاوت مهدی هدایتی‌فر، قاری ممتاز مشهدی، گفت: این قاری جوان در فینال چهارمين دوره مسابقات قرآن موسسه قرآنی مشکات که برنامه مراحل مقدماتی و فینال آن در ایام نوروز از شبکه قرآن و معارف سیما پخش شد و من یکی از داوران این مسابقات بودم، تلاوت بسیار زیبایی داشتند که تنها 1 نمره از نفر برتر مسابقات کمتر گرفتند.


پناهی همچنین ابراز کرد: تلاوت در مقابل 12 داور کار بسیار سختی است که مهدی هدایتی فر به خوبی از عهده آن برآمد و تلاوت بسیار خوبی را ارائه داد.

در ادامه این مراسم قرآنی و معنوی، حامد علیزاده، قاری بین‌المللی قرآن به تلاوت آیات کلام الله مجید از سوره مبارکه «کهف» پرداخت و با استقبال فراوان حضار روبه رو شد.

راه و روش زندگی مؤمنان

گفتنی است، صادق قربانی، مهدی دیهول، حامد گرامی و حسین عبدالله نژاد از دیگر قاریانی بودند که در این جلسه به تلاوت پرداختند و معین صالحی جمال، حافظ کل قرآن نیز به ارائه محفوظات خود پرداخت.

یادآور می‌شود،‌ جلسه هفته آینده محبان عترت(ع) همزمان با عید مبعث، در تاریخ 25 فروردین ماه در همین مکان، مدرسه علمیه فاضلیه برگزار خواهد شد.
ابراهیم الهی

انتهای پیام

captcha