استمرار ثبت جهانی شهر یزد با انتخاب پایتخت کتاب ایران
کد خبر: 3722431
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۱

استمرار ثبت جهانی شهر یزد با انتخاب پایتخت کتاب ایران

گروه معارف- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد تاکید کرد: با انتخاب یزد بعنوان پایتخت کتاب ایران، ثبت جهانی شهر یزد استمرار بیشتری می‌گیرد.

فرهنگ

به گزارش ایکنا از یزد، مجید جوادیان زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد روز گذشته در نشست با اعضا ستاد هماهنگی پایتخت کتاب ایران-یزد اظهار کرد: در دنیای مدرن امروز باید ازمیراث گذشته شهر یزد کمال بهره برداری را انجام دهیم.
به گفته وی شهر یزد از لحاظ فرهیختگی، فرهنگی و تاریخی و ظرفیت هایی که در آن وجود دارد باد تبدیل به برند جهانی شود.
جوادیان زاده خواهان همگرایی بیشتر فعالان فرهنگی در مبحث پایتخت کتاب ایران شد و افزود: یزد از قابلیت های زیادی برای مطرح شدن پایتخت کتاب ایران را دارد.
این مقام مسئول همچنین بر اهمیت مشارکت بحش خصوصی در این حوزه تاکید کرد و گفت: بخش خصوصی باید بیش از گذشته در این حوزه سرمایه گذاری نماید.
وی تصریح کرد: همه باید احساس کنند که مبحث کتاب یک ضرورت اجتماعی و فرهنگی است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در ادامه به بحران کم آبی و تنش هایی که این حوزه وجود دارد اشاره کرد و گفت: شهروندان همانگونه که بحران کم آبی را احساس نموده اند باید این نوع تعلق خاطر را نیز در حوزه کتاب و کتابخوانی داشته باشند.
به گفته جوادیان زاده شهروند کتابخوان از برنامه های مهم و ضروری است که در آن باید همه دغدغه مندان فعالیت های موثر و جدی تری را انجام دهند.

انتهای پیام

captcha