لزوم توانمندسازی بانوان سرپرست خانواده
کد خبر: 3726132
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۰
معاون استاندار مرکزی عنوان کرد:

لزوم توانمندسازی بانوان سرپرست خانواده

گروه اجتماعی - فتح‌الله حقیقی گفت: توانمندسازی بانوان سرپرست خانواده باید در دستور کار قرار گیرد‌ و در این مسیر از تجارب خوب استان‌های دیگر استفاده شود. برای رسیدن به نتیجه مطلوب نیازمند کار عملی هستیم.

لزوم توانمندسازی بانوان سرپرست خانواده

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، فتح‌الله حقیقی، معاون سیاسی‌امنیتی استانداری مرکزی، امروز، ۷ تیر در دومین جلسه کارگروه تخصصی امور بانوان و خانواده که در استانداری استان برگزار شد با اشاره به فرا‌رسیدن سالروز شهادت دکتر بهشتی و بزرگداشت هفته قوه قضائیه، گفت: تلاش مجدانه دستگاه قضایی باعث شده نظام قضایی ایران در سطح منطقه و حتی بین‌الملل جایگاه خوبی داشته باشد.
وی تصریح کرد: بیگانگان در حد اعلا از کمبودها سواستفاده می‌کنند که مسؤلان با قرار گرفتن در کنار مردم از فرصت‌طلبی بیگانگان یا عوامل خودفروخته جلوگیری می‌کنند.
وی اظهار کرد: ما مسؤلان چرا نمی‌توانیم با مردم صحبت کرده و با آنان ارتباط برقرار کنیم؟ برقراری ارتباط باعث می‌شود مردم اطمینان حاصل کنند ارتباط واقعی وجود دارد یا نباید به مردم قول داد اگر قولی می‌دهیم متعهد باشیم و عمل کنیم.
معاون استاندار مرکزی گفت: حضور بانوان در عرصه‌های اجتماعی مهم است، اگر از سوی مدیران کل بانوان به سمتی منصوب می‌شوند استقبال می‌کنیم و به بانوان بها می‌دهیم. مرداد ماه جلسه‌ای با حضور مدیران کل و بانوان منصوب شده برگزار و به مردم معرفی می‌شوند.
حقیقی با اشاره به اینکه پارک بانوان بررسی شود چرا افتتاح نمی‌شود، اظهار کرد: گزارش دادن خدمات ارائه‌شده خیلی خوب است اما در حال حاضر باید از این‌همه گزارش فاصله گرفت همه خسته شدند بهتر است تعدد گزارش‌ها کم شده و به کارهای اجرایی اضافه شود. پسندیده است خروجی جلسات طرح‌های اجرایی باشد.
وی عنوان کرد: از بانوان انتظار دارم گروه کارشناسی تشکیل داده و راه مشارکت در امور را با قدرت طی کنند. گروه باید متشکل از دستگاه‌های متولی باشد طرح ارائه داده و برای اجرا برنامه‌ریزی دقیق کنید. اهداف و برنامه‌های خود را در بازه زمانی معین تعریف کنید.
حقیقی با تأکید بر ضرورت استفاده از تجربه افراد، اظهار کرد: حدود انتظار برای کمیسیون بانوان تنظیم شده است. گروه کارشناسان تشکیل و از هفته آینده جلسات خود را برگزار و چندین هدف را تعریف کنید.
این مقام مسئول ادامه ‌داد: طرح‌ها با هدف کار عملی تدوین شود و با هماهنگی دستگاه‌ها در دستور کار قرار گیرد. برای بانوان سرپرست خانواده خدمات و در حد بضاعت استان انجام شود. دفاتر شش‌گانه معاون سیاسی با دفتر امور بانوان هماهنگ باشد.
وی تأکید کرد: مسئولان اگر واقعاً قصد خدمت دارید دست از تعصب اداری بردارید. مردم ما همان مردم ۴۰ سال پیش هستند با تعامل خوب مسؤلان با مردم می‌توان از تمام گردنه‌ها گذشت. اگر با هماهنگی طرح‌ها اجرا شوند موفق می‌شویم. جلسات روزمره خروجی ندارد.
وی در ادامه سخنان خود به برگزاری مسابقات قرآن اوقاف به میزبانی استان اشاره کرد و گفت: این مسابقات شاهد بهترین‌های قرآنی کشور است. این امر فرصتی است که می‌تواند حرکت در مسیر تعالی فرهنگ قرآنی را هموارتر سازد. جشنواره قرآنی گل‌های محمدی و فاطمی با شرکت ۱۰ هزار شرکت‌کننده از دیگر طرح‌های موفق در حوزه فرهنگی قرآنی است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی در پایان اظهار کرد: توانمندسازی بانوان سرپرست خانواده در دستور کار قرار گیرد‌ و در این مسیر از تجارب خوب استان‌های دیگر استفاده شود. برای رسیدن به نتیجه مطلوب نیازمند کار عملی هستیم.
انتهای پیام

captcha