«سرّ دلبران» به دنبال بازیابی مفهوم اصالت و کارکرد مساجد
کد خبر: 3726510
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶
لطیفی عنوان کرد:

«سرّ دلبران» به دنبال بازیابی مفهوم اصالت و کارکرد مساجد

گروه فرهنگی - کارگردان سرّ دلبران گفت: این سریال به دنبال این مفهوم بود که مسجد باید اصالت همیشگی خود را بازیابد و کارکردهای مسجد نیز در همه عرصه‌ها شناسایی و عرضه شود.

سریال سّر دلبران، به دنبال تذکر نسبت به اصالت‎ها و کارکردهای مسجد بود
به گزارش ایکنا از قم، محمدحسین لطیفی امروز، 9 تیرماه در نشست با عوامل سریال سر دلبران که در سالن اجتماعات انجمن‌های علمی حوزه در استان قم برگزار شد، گفت: برای هر قشری فیلم ساخته شود، مورد نقد واقع می‌شود و حقوق آن قشر باید حفظ شود؛ در فیلم در بسیاری از موارد وارد حریم‌هایی شدیم که زندگی یک روحانی را کاملا نشان دهیم و مردم را متوجه کنیم که زندگی روحانیون تفاوتی با زندگی مردم جامعه ندارد و برای ورود به این حریم ها باید خیلی دقت‌ها انجام می‌شد.
وی افزود: در فیلم نیاز بود که بافت تاریخی و اصالت مکان مسجد نشان داده شود که در تهران این قابلیت وجود نداشت و برای ساخت فیلم به شهر یزد رفتیم؛ به دلیل اینکه بازیگران قابلیت صحبت با لهجه یزدی را نداشتند و صحبت با یک لهجه خاص، باعث ایجاد محدودیت‌هایی می‌شد، با لهجه خاصی صحبت نشد و زبان معیار برای دیالوگ‌ها انتخاب شد.
کارگردان سریال تلویزیونی سّر دلبران اظهار کرد: سریال سّر دلبران بسیار ارزان تمام شد و نسبت به سریال‌های مشابه، سعی شد هزینه کمتری را داشته باشد و در این زمینه صرفه‌جویی صورت گیرد.
وی گفت: این سریال به دنبال این مفهوم بود که مسجد باید اصالت همیشگی خود را بازیابد و کارکردهای مسجد نیز در همه عرصه‌ها شناسایی و عرضه شود.
در ادامه این نشست، فرهاد قائمیان، بازیگر نقش بهمن در سریال تلویزیونی سّر دلبران، عنوان کرد: این فیلم به نام امیرالمومنین(ع) بوده است و سعی کردیم طبق تعالیم آن حضرت و کتاب نهج‌البلاغه جلو برویم و سختی‌های 9 ماهه تولید فیلم در شهر یزد را به جان بخریم.
وی افزود: باید این موضوع را در نظر داشته باشیم که دقت نظر در نقد فیلم‌ها بسیار خوب است ولی زمانی که تبدیل به آئین نامه شود، نمی‌تواند راهگشا باشد؛ باید بین تعاملات حوزه علمیه و صداوسیما، یک اتاق فکر دیگری که فیلمسازان هستند، وجود داشته باشد تا تصمیم گیری‌ها درست‌تر انجام شود.
قائمیان تاکید کرد: بسیاری از بازیگرانی که نقش‌های مذهبی را ایفا می‌کنند، در گذشته ممکن است نقش‌های ضدقهرمان و منفی را بازی کرده باشند و درست نیست که آن‌ها را از بازی در نقش‌های مذهبی منع کنیم.


انتهای پیام

captcha