«فارس مهارت» آغاز به كار كرد/ آموزش مهارت به نوجوانان؛ از راهكارهای پیشگیری آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 3727412
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹

«فارس مهارت» آغاز به كار كرد/ آموزش مهارت به نوجوانان؛ از راهكارهای پیشگیری آسیب‌های اجتماعی

گروه اجتماعی ـ مراسم افتتاحیه «طرح فارس مهارت» ویژه دانش‌آموزان با همكاری مشترك آموزش و پرورش و آموزش فنی و حرفه‌ای این استان برگزار شد.

«فارس مهارت» آغاز به كار كرد/ آموزش مهارت به نوجوانان؛ از راهكارهای پیشگیری آسیب‌های اجتماعی

به گزارش ایكنا از فارس، محمد نظری، معاون پرورشی فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان فارس امروز، 12 تیرماه در همایش «هر دانش‌آموز یك مهارت» و افتتاحیه طرح «فارس مهارت»، مهارت‌آموزی را طرحی مهم برای دور کردن دانش‌آموزان از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی دانست.
وی با اشاره به معضل حاشیه‌نشینی در کشور و تأکید بر اینکه این مشکل خود مسبب آسیب‌های دیگری است، گفت: یکی از راهکارهای پیشگیری از گرایش افراد به سمت آسیب‌هایی نظیر اعتیاد، آموزش مهارت در سنین نوجوانی است.
نظری با بیان اینکه در بسیاری از کشور های جهان از دوران کودکی و نوجوانی دانش‌آموزان را با مهارت‌آموزی آشنا می‌کنند، گفت: ما در حال حاضر قصد داریم با همراهی سازمان فنی و حرفه‌ای طرح «فارس مهارت» را در استان آغاز کنیم.
معاون پرورشی فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان فارس ادامه داد: دانش‌آموزان با شرکت در این طرح و کسب مهارت در یک رشته، امکان ایجاد اشتغال برای خود را فراهم می‌کنند.
مجید زارعی، معاون پشتیبانی آموزش فنی و حرفه‌ای فارس نیز در این مراسم گفت: طی سال‌های گذشته بسته‌های مهارتی نوینی با کمک ۵۰ آموزشگاه دولتی و بیش از ۸۰۰ آموزشگاه آزاد در استان فارس اجرا شده است .
وی با بیان اینكه گروه هدف این بسته‌های مهارتی، جوانان هستند، افزود: معتقدیم كه کسب مهارت باید پیش از تحصیلات دانشگاهی جدی گرفته شده و مد نظر باشد.
معاون پشتیبانی آموزش فنی و حرفه‌ای فارس اجرایی شدن طرح فارس مهارت را اقدامی مشترک با معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس دانست و ادامه داد: طرح فارس مهارت شامل آموزش در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای با در نظرگرفتن تخفیف‌های ویژه و اعزام مربی به کانون‌ها است.
زارعی با بیان اینكه تابستان ۹۷ آموزشگاه‌های دولتی استان فارس پذیرای ۷۰۰۰ دانش‌آموز خواهند بود، گفت: ظرفیت‌ها در شهرهای داراب، لار، نیریز، آباده و جهرم همچنان باز است و علاقه‌مندان امکان ثبت‌نام را دارند.
انتهای پیام

captcha