امامان جماعت رهبران معنوی مساجد هستند
کد خبر: 3728965
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰

امامان جماعت رهبران معنوی مساجد هستند

گروه اجتماعی - معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان کردستان با تأکید بر لزوم حفظ جایگاه امامان جمعه و جماعت گفت: امامان جمعه و جماعت به واسطه جایگاه دینی خود به عنوان رهبران معنوی مساجد مطرح هستند.

امامان جماعت رهبران معنوی مساجد هستند

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام میثم عباسپور، معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان کردستان امروز، 19 تیرماه در گردهمایی امامان جمعه شهرستان سنندج اظهار کرد: به عنوان حقوق امامان جمعه اداره اوقاف و امور خیریه هیچگاه نمی‌تواند مبلغی به آن‌ها پرداخت کند اما مبلغ پرداختی فقط در راستای اجرای نیت بوده است.
وی افزود: در راستای اجرای امینانه نیات واقفان و ارائه خدمت بیشتر به امامان جمعه و خادمان مساجد در یک طرح جدید از سال گذشته درآمد موقوفات و رقبات مساجد محاسبه شده و براساس آن اجرای نیت خواهد شد.
معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان کردستان بیان کرد: در این راستا در مساجد دارای رقبه به صورت ماهانه یا فصلی در راستای اجرای نیت واقف به امام جماعت و خادم مسجد مبلغی پرداخت می‌شود.

322 مسجد در سطح شهرستان سنندج داریم
وی با اعلام اینکه 322 مسجد در سطح شهرستان سنندج داریم، اعلام کرد: تمام مساجد استان کردستان دارای رقبه نبوده و مبلغ پرداختی به امامان جماعت و خدام متفاوت است.
حجت‌الاسلام عباسپور با تأکید بر لزوم حفظ جایگاه امامان جمعه و جماعت عنوان کرد: امامان جمعه و جماعت به واسطه جایگاه دینی خود به عنوان رهبران معنوی مساجد مطرح هستند.
وی افزود: امامان جماعت در مساجد باید هیأت امنای مساجد را تعیین کنند و این هیأت امنا را براساس توانمندی و میزان تأثیرگذاری بین مردم تعیین کنند تا بتوانند زمینه توسعه هرچه بیشتر جایگاه مساجد را فراهم کنند.
معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان کردستان با اشاره به اجرای طرح تکریم ائمه جمعه و جماعت از دو سال گذشته به منظور ارج نهادن به جایگاه آنان ادامه داد: امامان جماعت می‌توانند به عنوان مبلغان حوزه وقف و مروج فرهنگ وقف در جامعه ارائه خدمت کنند.

30 درصد از زمین‌های شهر سنندج وقفی هستند
وی در ادامه با تأکید بر اینکه ای توانای ماموستایان اهل سنت در ترویج فرهنگ وقف استفاده خواهد شد، گفت: 30 درصد از زمین‌های شهر سنندج وقفی هستند که این امر نشان از جایگاه والای فرهنگ وقف بین مردم این شهر دارد که امامان جماعت می‌توانند این جایگاه را بیشتر در جامعه ارتقا دهند.
حجت‌الاسلام عباسپور در ادامه به موقوفه مسجد شیخ محمد اشاره و عنوان کرد: این موقوفه که حجره سنتی تربیت طلبه بوده تا قبل از رسیدگی اداره اوقاف به یک مسجد در حال تخریب تبدیل شده بود که با احیای رقبات آن امروز یک حجره سنتی بازسازی شده با 30 طلبه اهل سنت تبدیل شده است.
وی افزود: موقوفه برای مدارس علوم دینی و حوزه های علمیه و موقوفه قرآنی در استان کم داریم که با ثبت موقوفاتی با نیات کمک به مدارس و حوزه‌های علمیه اهل سنت و موقوفات قرآنی می‌توانیم زمینه رشد هر چه بیشتر این مدارس را فراهم کنیم.
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان کردستان با اعلام اینکه وقف یک نهاد ممتاز دینی است، یادآور شد: ترویج فرهنگ وقف با نیات به روز جامعه از تریبون امامان جماعت اثرگذاری بیشتری بین مردم دارد.
انتهای پیام

captcha