روحانیت در برابر مردم خوش رفتار و با محبت باشد
کد خبر: 3735427
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۷
امام جمعه اصفهان:

روحانیت در برابر مردم خوش رفتار و با محبت باشد

'گروه اجتماعی- امام جمعه اصفهان گفت: کار روحانیت در مواجهه با مردم زوری و چکشی نیست، بلکه محبتی است، روحانیون و طلاب باید توجه داشته باشند که با رفتار خوش و محبت با اقشار مختلف مردم رفتار کنند.

امام جمعه

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی و فرهنگی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در جمع معاونین طرح هجرت شهرستان‌های استان اظهار کرد: اصل کار طرح هجرت بر دوش روحانیون مستقر در این مناطق محروم است و ما صرفا تلاش‌هایی در حد وسع خود می‌کنیم که البته همگی در قبال رسالت آنها ناچیز است.

وی با بیان توصیه‌های اخلاقی به طلاب هجرت افزود: تمام بدی‌ها و خوبی‌های ما را رفیق به دیگران منتقل می‌کند، پس در نوع رفتار و گفتار خود با اقشار مختلف مردم مراقبت کنیم، در روایت آمده است دل به مدح و ثنای مردم نبندید که هیچ چیز ماندنی نیست و از هیچ یک جز خداوند نترسید.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان بیان کرد: مراعات با مردم روال و سیره پیامبر اکرم(ص) و اهل‌بیت(ع) است، وقار روحانیت در امر برخورد با مردم باید همواره حفظ شود، حتی روحانیون مبلغ و طرح هجرت باید نسبت به ظاهر آراسته و تمیز خود در مواجهه با مردم و حتی نوجوانان حساس باشند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد خاطرنشان کرد: یکی از اموری که روحانیون طرح هجرت باید نسبت به آن اهتمام داشته باشند، توجه به بعُد معنوی و تقویت بعُد علمی خود است، روحانیون طرح هجرت نباید کامل درگیر امر تبلیغ دیگران و کار اجرایی شوند و از اموری چون ارتقا علمی خود، حفظ آیات قرآن کریم، معارف اهل‌بیت(ع) و احادیث، حفظ نهج‌البلاغه و امثالهم غافل نشوند.

وی با تاکید براینکه به نظر من روحانی که منتخب میزان‌الحکمه را نداشته باشد، منبری خوبی نمی‌تواند بشود، گفت: مطالعه جزء ضروریات زندگی یک طلبه خاصه طرح هجرت باید باشد، در امر محاسبه نفس روزانه باید امر تحصیلی هم لحاظ شود.

امام جمعه اصفهان در پاسخ به سوالات و درخواست برخی از روحانیون طرح هجرت در این جلسه گفت: به امور جزئی و حتی جزئیات زندگی و معیشتی طلاب طرح هجرت دقت کنید و چنانچه حل مشکلات آنها در توان شماست در اسرع وقت حل نمایید، چه بسا با یک اقدام ساده و کوچک می‌توان خانواده طرح هجرتی  را که در مناطق محروم مستقر هستند، شاد کرد.

وی ادامه داد: بهبود شرایط زندگی طلاب هجرت مناطق جزء اولویت‌های ما است و تمام تلاش خود را می‌کنیم، ولی معاونین تبلیغ استان نیز در دیدارهایی که به منازل این روحانیون دارند، به امورو مشکلات آنها رسیدگی کنند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد ابراز کرد: کار روحانیت زوری و چکشی نیست، بلکه کار روحانیت در مواجهه با مردم محبتی است، روحانیون و طلاب باید توجه داشته باشند با رفتار خوش و محبت با اقشار مختلف مردم رفتار کنند. رفتار با مردم بر اساس محبت نقطه ضعف روحانیت نیست، بلکه نشان از نقطه قوت ما است.

وی بیان کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب آمریکا در سه جبهه با ما می‌جنگند، جبهه اقتصادی، جبهه روانی و جبهه سوم فشارعملی است، در حال حاضر اگر کسی برای گرانی در جامعه گام بردارد، جز کارگری برای دشمن نیست.

عضو خبرگان رهبری افزود: هیچ دولتی خواهان نارضایتی مردم از خود نیست، بنابراین همه در تلاش برای رفع موانع و مشکلات هستند، ولی نمی‌توان منکر اشتباهاتی چون اختصاص ارز دولتی به سفرهای خارجی تفریحی و فروش سکه بدون شرایط و محدودیت از ناحیه دولت شد.

وی عنوان کرد: دشمن آشوب‌های خیابانی را می‌خواهد، حرکت‌های اعتراضی خیابانی هیچ اثری در رفع مشکلات ندارد، بلکه دشمن را شاد می‌کند، این ملت و نظام از سختی‌های زیادی پیش از این گذشته‌اند و از این شرایط هم خواهیم گذشت.

انتهای پیام

captcha