هیئات مذهبی توصیه‌های بزرگان دینی را ملاک فعالیت خود قرار دهند
کد خبر: 3741516
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱

هیئات مذهبی توصیه‌های بزرگان دینی را ملاک فعالیت خود قرار دهند

گروه اجتماعی ــ رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان هیئات مذهبی را پرچمدار عاشورا و محرم در استان دانست و گفت: معتقدم هیئات مذهبی در رعایت قانون باید از همه جلوتر باشند و به تقوای الهی امر کنند و توصیه‌های بزرگان دینی را ترویج و ملاک فعالیت خود قرار دهند.

هیأت مذهبی توصیه‌های بزرگان دینی را ملاک فعالیت خود قرار دهند

به گزارش ایکنا از کردستان، نورعلی خزاعی، رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان امروز، چهارم شهریورماه در دیدار صمیمانه مسئولان هیئات مذهبی کردستان با نماینده ولی فقیه استان اظهار کرد: در حال حاضر 91 هزار هیئت مذهبی، 70 هزار مبلغ و مبلغه، 30 هزار مربی قرآنی، 80 هزار روضه خوان و مداح در کشور فعالیت دارند.
وی با اشاره به فعالیت هیئات مذهبی و کانون مداحان در استان کردستان افزود: 610 هیئت مذهبی، 590 مداح، 330 روحانی و مبلغ و مبلغه، 18 هیئت مذهبی اهل تسنن، 50 هیئت قرانی شهری و روستایی در استان فعالیت دارند.
وی عنوان کرد: 110 مربی قرآنی ، 75 گروه امر به معروف و نهی از منکر و 15 اکیپ بازرسی در هیئات مذهبی استان نیز مشغول فعالیت هستند.
رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان با اشاره به اینکه هیئات مذهبی هر ساله در مناسبت‌های دینی و مذهبی فعالیت مؤثری را دارند، بیان کرد: توزیع اقلام فرهنگی در هیئات مذهبی، حمایت از هیئات مذهبی و دیدار با مقام معظم رهبری و برگزاری نشست فصلی هیئات مذهبی در تهران از جمله برنامه‌هایی است که در آستانه ماه محرم در استان انجام شده و یا در دست اقدام است.
خزاعی تجمیع عزاداری در روز عاشورا، اعزام گروه‌های ویژه و بازرس برای شناسایی آسیب‌های عزاداری، برپایی نمازظهر عاشورا و عزاداری در روزهای تاسوعا و عاشورا را از دیگر برنامه‌های هیئات مذهبی استان در ایام محرم‌الحرام برشمرد.
وی هیئات مذهبی را پرچمدار عاشورا و محرم در استان دانست و عنوان کرد: معتقدم هیئات مذهبی در رعایت قانون باید از همه جلوتر باشند و به تقوای الهی امر کنند و توصیه‌های بزرگان دینی را ترویج و ملاک فعالیت خود قرار دهند.
وی عظمت کار برای امام حسین را در توجه به دستورات خداوند و بزرگان دینی دانست و یادآور شد: باید از تمام ظرفیت‌ها برای برپایی مراسم عزاداری در شأن امام حسین(ع) استفاده کنیم.
یادآور می‌شود؛ در این نشست صمیمی 50 نفر از مسئولان هیئات مذهبی استان کردستان حضور داشتند.
انتهای پیام

captcha