حضور چهار گروه تئاتر مریوان در جشنواره بین‌‌المللی تئاتر خیابانی
کد خبر: 3743706
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰

حضور چهار گروه تئاتر مریوان در جشنواره بین‌‌المللی تئاتر خیابانی

گروه فرهنگی- رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مریوان گفت: امسال چهار گروه تئاتر مریوانی در این دوره از جشنواره تئاتر خیابانی مریوان شرکت کرده‌اند و در مجموع حدود ۲۰۰ الی ۲۵۰ هنرمند مریوانی در بخش نمایش و تئاتر مشغول به فعالیت هستند.

حضور چهار گروه تئاتر مریوان در جشنواره بین‌ المللی تئاتر خیابانی

خسرو معین افشار، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: مریوان تنها شهر استان کردستان بعد از سنندج است که در آن سینمای بخش خصوصی با ظرفیت ۳۰۰ صندلی و فیلم‌های اکران روز کشور وجود دارد.
وی افزود: در مریوان دو سالن برای اجرای گروه‌های هنری متعلق به ارشاد وجود دارد که براساس قانون واگذاری اماکن فرهنگی به بخش خصوصی، یکی از آنها را به شهرداری واگذار کرده‌ایم که در اختیار گروه‌‌های هنری قرار می‌گیرد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مریوان عنوان کرد: همچنین دو سالن بزرگ دیگر هم که یکی متعلق به دانشگاه آزاد و دیگری متعلق به آموزش و پرورش بوده برای فعالیت گروه‌های هنری در مریوان اختصاص یافته است.
وی ذکر کرد: همزمان با رونمایی از پوستر این دوره از جشنواره، پلاتو مخصوص تئاتر هم در مجتمع فرهنگی مریوان کلنگ‌زنی شد که قرار است تا یک سال و نیم آینده آماده بهره‌برداری شود.
معین‌ افشار در بخشی دیگر از سخنان خود به نحوه شکل‌‌گیری جشنواره تئاتر خیابانی مریوان اشاره و بیان کرد: بیش از 20 سال پیش هنرمندان مریوانی همچون فاتح بادپروا نمایش‌هایی را در روستاها اجرا می‌کردند و پس از آن جشنواره حلبچه هم چند سال برگزار شد.
وی ادامه داد: با توجه به پتانسیلی که در حوزه نمایش و تئاتر در مریوان وجود دارد جشنواره تئاتر خیابانی ابتدا به صورت شهرستانی، استانی و سپس منطقه‌ای برگزار شد که از ۱۳ سال پیش اولین جشنواره تئاتر خیابانی به صورت سراسری شکل گرفت و پس از گذشت چند سال به بین المللی ارتقاء یافت.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مریوان گفت: از دهه ۶۰ هنرمندان این شهرستان مشغول به فعالیت بوده و همیشه هنرمندان مریوانی در مطرح‌ترین فستیوال‌های استانی و کشوری حائز موفقیت شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه در شهر مریوان به صورت سازماندهی شده هفت گروه تئاتر مشغول به فعالیت هستند که امسال چهار گروه در این دوره از جشنواره تئاتر خیابانی مریوان شرکت کرده‌اند، اعلام کرد: در مجموع حدود ۲۰۰ الی ۲۵۰ هنرمند مریوانی در بخش نمایش و تئاتر مشغول به فعالیت هستند.
معین افشار در پایان سخنان خود از جشنواره تئاتر خیابانی مریوان به عنوان معتبرترین جشنواره تئاتر خیابانی کشور یاد کرد و گفت: در بخش تئاتر خیابانی به صورت تخصصی هیچ جشنواره‌ای در کشور بالاتر از جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان وجود ندارد.
انتهای پیام

captcha