سنندج باید به عنوان شهر نمونه فرهنگ و هنرکشور معرفی شود
کد خبر: 3744630
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۶

سنندج باید به عنوان شهر نمونه فرهنگ و هنرکشور معرفی شود

گروه فرهنگی- عضو شورای عالی خانه موسیقی ایران با اشاره به ویژگی های منحصر به فرد فرهنگی استان کردستان از سنندج به عنوان شهر نمونه فرهنگی و هنر کشور نام برد.

سنندج باید به عنوان شهر نمونه فرهنگ وهنرکشور معرفی شود

استاد حسن ریاحی، موسیقدان برجسته کشور و سازنده موسیقی ملی ایران در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: ازاینکه فرصتی فراهم شد تا برای اولین بار در سنندج حضور پیدا نموده و یکی از شگفت انگیزترین شهرهای ایران را از لحاظ فرهنگی وهنری ببینم بسیار خوشحالم و از حوزه هنری کردستان و دکتر اردلان برای این دعوت سپاسگزارم.
وی با اشاره به اینکه از همان ابتدای ورود به شهر از زیبایی و پتانسیل بالای هنری و فرهنگی شهر متعجب و شگفت زده شدم، افزود: سنندج شهر مجسمه و هنر، شهر شور و شوق و اشتیاق است در یک رونمایی از یک کتاب در یک پردیس زیبا و مجهز 600 نفر با شور دور هم جمع می‌شوند تا در یک رویداد هنری و فرهنگی مشارکت کنند که این در هیچ جای کشور نمونه ندارد.
وی به پتانسیل بالای هنری هنرمندان موسیقی در سنندج هم اشاره و بیان کرد: علاقه‌مندی هنرجویان فراگیری هنر در این استان عجیب است و شعف‌انگیز که وجود این هنرستان و ارکستر ها و گروه های هنری نشان دهنده آینده ای پر از امیدواری و خبرهای خوش برای هنر موسیقی استان و کشور است.
سازنده سرود ملی ایران افزود: در کنار این همه استعداد کمبود امکانات بزرگترین معضل این شهر است که باید برای آن چاره اندیشی نمود و در سریع ترین زمان ممکن آن را حل نمود .
وی یادآور شد: بنده وظیفه خود خواهم دانست مشاهدات خود را در نشست های برگزار شده و مجامعی که حضور داریم از قبیل دانشگاه ازاد ، دانشگاه صدا وسیما، خانه موسیقی کشور و ... ارائه کنم و قطعا با فراهم‌ کردن امکانات، با این پتانسیل بسیار قوی سنندج قابلیت تبدیل شدن به شهر نمونه فرهنگ وهنر کشور را دارد.
انتهای پیام

captcha