توصیه پلیس راهور قزوین به عزاداران حسینی
کد خبر: 3746559
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹

توصیه پلیس راهور قزوین به عزاداران حسینی

گروه اجتماعی- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی قزوین، خطاب به هیئت‌های مذهبی توصیه کرد: با خدمت‌گزاران خود در مجموعه پليس راهور برای انتظام‌بخشی هرچه بيشتر در برگزاری مراسم همكاری کرده و ساعات محدوديت‌های ترافيكی را مراعات کنند.

توصیه پلیس راهور قزوین به عزاداران حسینی 

به گزارش ایكنا از قزوین، به نقل ازمركز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی قزوین، با فرا رسيدن ايام محرم، شور و شعور حسينی همه مسلمانان به‌ويژه هموطنان، افزایش يافته و در هر كوی و برزن، مراسم و آئين‌های عزاداری برای سيد و سالار شهيدان (ع) و گراميداشت قيام الهی آن حضرت برگزار می‌شود.
سرهنگ محمدی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی قزوین، خطاب به هیئت‌های مذهبی توصیه کرد: با خدمت‌گزاران خود در مجموعه پليس راهور برای انتظام‌بخشی هرچه بيشتر در برگزاری مراسم همكاری کرده و ساعات محدوديت‌های ترافيكی را مراعات کنند.
وی افزود: با توجه به اینکه ماده 191 و 193 آئين‌نامه راهور، عبور وسايل نقليه به منظور پيشگيری از وقوع حوادث رانندگی از بين دستجات عزاداری و نيز سوار شدن و سوار كردن اشخاص روی ركاب و قسمت‌های بيرونی وسايل نقليه ممنوع است، لذا به‌منظور حمل وسايل صوتی و طبل برای اجرای مراسم، حتما از چرخ‌دستی مناسب استفاده شود.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان قزوین عنوان کرد: در زمان نصب داربست‌ها و ايجاد ايستگاه‌های صلواتی، به گونه‌ای اقدام شود كه با كمترين اشغال سطح و سواره‌رو، مشكلات ترافيكی برای عابرين( عزاداران) و وسايل نقليه فراهم نشود.
وی خاطرنشان کرد: در هنگام پخش نذورات به نحوی اقدام شود كه از ايجاد گره‌های ترافيكی جلوگيری و به مأموريت خودروهای امدادی نيز خلل وارد نشود.
محمدی همچنین به عزاداران حسینی توصیه کرد: با توجه به اينكه اغلب عزاداران عزيز ملبس به لباس تيره و مشكی هستند، لازم است به هنگام عبور از عرض معابر احتياط بيشتری داشته باشند.
وی ادامه داد: در هنگام دسته‌روی مخصوصا در شب‌ها، كمترين سطح سواره‌رو را در اختيار بگيرند و عزيزانی كه هميار محرم هستند، در قسمت‌های ابتدا، انتها و كنار دستجات مراقب حركات خودروها و به‌ويژه موتورسيكلت‌سوران باشند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان قزوین تصریح کرد: به خانواده‌ها توصيه می‌شود در هنگام حضور در مراسمات مواظب خردسالان خود باشند و از ورود ناگهانی آن‌ها به سطح سواره‌رو، جلوگيری كنند.
وی ابراز کرد: چنانچه قصد تردد با خودروها را دارند ، حتی‌الامكان از خودروهای سواری و اتوبوس كه پيش‌بينی شده استفاده كنند و از سوارشدن دسته جمعی در قسمت اتاق بار و روی سپر اتومبيل‌ها خودداری كنند.
محمدی اضافه کرد: چنانچه عزاداران قصد دارند با وسيله نقليه شخصی در محل عزاداری و تجمع دستجات حضور یابند، حتماً محدوديت‌های ترافيكی را مد نظر قرار داده و با پليس همكاری کنند تا موجب انتقال خودرو نشود.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی قزوین به رانندگان وسايل نقليه هم توصیه کرد: از سلامت فنی وسایل نقليه اطمينان حاصل کرده و از سالم بودن چراغ‌های ضروری خودرو به ويژه چراغ‌های جلو و ترمز، مطمئن شوند و توجه لازم به محدوديت‌های ترافيكی صورت گيرد.
وی ادامه داد: نسبت به رعايت بيشتر مقررات برای پيشگيری از تصادفات و آسيب رساندن به سلامتی خود و ديگر عزاداران، توجه جدی معمول و نسبت به اعتبار بيمه نامه شخص ثالث، اقدام کنند.
محمدی تشریح کرد: با توجه به لزوم بيشتر حفظ شعائر اسلامی و حرمت ماه محرم و عزاداران، از رفتارهای مغاير شئون اسلامی و قانونی خودداری شود تا با هزينه‌های سنگين چنين رفتارهايی ناشی از اعمال مقررات از سوی پليس كه می‌تواند منجر به توقيف خودروی آن‌ها نيز بشود، مواجه نگردند.
وی به شهرداری‌ها و مسئولان دستگاه‌های حفاری و اصلاح معابر نیز توصیه کرد: برنامه‌ريزی لازم برای حضور ناوگان عمومی مسافربری در خيابان‌ها و مسيرهای اصلی صورت گيرد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی قزوین تصریح کرد: ضمن خودداری از حفاری در مسير دستجات عزاداری و كاروان‌های حسينی (ع) سريعاً نسبت به رفع نواقص پياده‌راه‌ها و پاكسازی مسير تردد عزاداران اقدام و ايمن‌سازی لازم با نصب علائم و تجهيزات ضروری وفق مقررات، صورت گيرد.
محمدی در پایان یادآور شد: بديهی است پليس راهور ضمن اقدام قانونی با تخلفات مسئولين دستگاه‌های مقصردر وقوع حوادث رانندگی، مطابق ضوابط اقدام خواهد كرد.

انتهای پیام

captcha