ارتقای شاخص دسترسی روستاییان به کتابخانه امری ضروری است
کد خبر: 3751068
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴

ارتقای شاخص دسترسی روستاییان به کتابخانه امری ضروری است

گروه سیاسی - فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان با اشاره به اینکه بخش زیادی از جمعیت شهرستان سروآباد ساکن روستاها هستند، گفت: در این راستا ارتقای شاخص دسترسی روستاییان به کتابخانه‌های عمومی امری ضروری است.

ارتقای شاخص دسترسی روستاییان به کتابخانه امری ضروری است

به گزارش ایکنا از کردستان، کوهسار دادور، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سروآباد امروز، هفتم مهرماه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سروآباد که با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان و اعضای حقیقی و حقوقی انجمن در فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: ایجاد عدالت در خدمت‌رسانی به مردم امری ضروری است.
وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از جمعیت شهرستان سروآباد ساکن روستاها هستند، افزود: متولیان امر باید با اجرای طرح‌های اثرگذار و کاربردی با همکاری مسئولان و مردم زمینه ایجاد کتابخانه در روستاها را فراهم کنند.
دادور عنوان کرد: خوشبختانه اجرای طرح‌هایی مانند ایجاد کتابخانه‌های مشارکتی و همچنین ساختمان‌هایی با واگذاری حق انتفاع به نهاد کتابخانه‌های عمومی می‌تواند تا حدودی این مشکلات را تسهیل کند.
رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سروآباد کتابخانه را از ارکان مهم در توسعه بیان کرد و گفت: کتاب چراغ راه دانایی و آگاهی بخش است و می تواند جوامع را به سمت و سوی سعادت رهنمون کند.
وی اعلام کرد: دهیاران و شوراهای اسلامی می‌توانند با همکاری با کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ارتقای شاخص‌های مطالعه و توسعه فرهنگی هر چه بیشتر در روستاها شوند.
دادور با اشاره به نقش مهم کتاب در جامعه عنوان کرد: اصولا در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته سرانه مطالعه بالاست و این امر خود نشان دهنده تاثیر کتاب بر پیشرفت جوامع است.
وی تبلیغ و اطلاع‌رسانی در راستای نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی را بسیار مهم ارزیابی و بیان کرد: باید از تمامی ظرفیت‌ها برای ترویج این فرهنگ حسنه استفاده شود.
امام جمعه شهر اورامان نیز در این جلسه اظهار کرد: کتاب در دین مبین اسلام و همچنین در احادیث و روایات بسیار مورد تاکید قرار گرفته و ترویج علم آموزی بسیار مهم و سازنده است.
ماموستا علی مقدم عنوان کرد: توجه به نیازهای مخاطبان در کتابخانه های عمومی امری بسیار مهم در راستای توجه بیشتر به این نهاد فرهنگی است و می‌تواند سرانه مطالعه را در جامعه به شدت ارتقا دهد.
وی گفت: اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و همچنین ارتباط کتابخانه های عمومی با سایر نهادها و ارگان ها می تواند زمینه ساز معرفی بیشتر این نهاد فرهنگی و در نتیجه پیشبرد بهتر اهداف است.
گفتنی است؛ شهرستان سروآباد دارای 3 باب کتابخانه عمومی نهادی در شهرهای سروآباد، اورامان و روستای بیساران است که در مجموع 2 هزار نفر این کتابخانه ها عضویت دارند.
انتهای پیام

captcha