دانشکده علوم قرآنی هرمزگان در حال تعطیلی است
کد خبر: 3752747
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷

دانشکده علوم قرآنی هرمزگان در حال تعطیلی است

گروه معارف - یکی از مؤسسان دانشکده علوم قرآنی بندرعباس از تعطیلی قریب‌الوقوع اولین دانشکده علوم قرآنی هرمزگان و منطقه جنوب کشور خبر داد.

اولین دانشکده علوم قرآنی هرمزگان در حال تعطیلی است!!!

مجید جویا، قائم‌مقام معاون اداری مالی و کارشناس دانشجویی سابق دانشکده علوم قرآنی بندرعباس در گفت‌وگو با ایکنا از هرمزگان، با بیان اینکه تخصصی‌ترین مرکز علوم قرآنی هرمزگان و منطقه جنوب کشور در حال تعطیلی است، اظهار کرد: چه غمی جانکاه‌تر از این‌که ایران در جنگ نرم به سر می‌برد، جنگی که اعتقادات را هدف گرفته و با پاشیدن بذر تفرقه و نفاق و ایجاد بی‌تفاوتی در وجود انسان‌ها آن‌ها را از ارزش‌های والا و اعتقادات ارزشمندشان دور می‌سازد.
همکار سابق دانشکده علوم قرآنی، عنوان کرد: دانشکده علوم قرآنی بندرعباس با این رویکرد که بتواند علاوه بر روخوانی، روان‌خوانی، تجوید و تفسیر قرآن کریم به‌صورت آکادمیک، مردم را با بطن و ماهیت آسمانی قرآن و معارف اهل‌بیت(ع) آشنا سازد، به سمت رشد و ترقی می‌رود.
معاون اداری مالی، کارشناس دانشجویی سابق دانشکده علوم قرآنی بندرعباس با بیان اینکه هر فعالیت فرهنگی ارزشمندی باید خروجی مناسبی داشته باشد، افزود: دانشکده علوم قرآنی بندرعباس باافتخار توانسته است خروجی‌هایی توانمند به جامعه ارائه دهد.
وی با بیان اینکه دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم وابسته به سازمان اوقاف و امور خیریه است، اضافه کرد: این دانشگاه به لحاظ مدرک وابسته به وزارت علوم است.
وی افزود: دانشکده علوم قرآنی بندرعباس از سال ۹۱ با ۴۰ دانشجو که بعد‌ها تعدادشان افزایش یافت آغاز به کار و فعالیت کرد و هم‌اکنون فارغ‌التحصیلان این دانشکده همگی از افراد توانمند استان هرمزگان و دیگر استان‌ها بوده که هرکدام به‌نوبه خود منحصربه‌فرد و بسیار توانمند هستند.
همکار سابق دانشکده علوم قرآنی با اشاره به نام حسن زارعی، که در منطقه محروم بشاگرد مشغول فعالیت است و مردم هرمزگان وی را به‌عنوان یک فعال قرآنی نستوه می‌شناسند، افزود: فارغ‌التحصیلان این دانشکده، هرکدام به‌نوبه خود منحصربه‌فرد و دارای روحیه جهادی بسیار بالا هستند.
جویا افزود: دانشجویان ما بعد از فارغ‌التحصیلی جهت ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در بهترین دانشگاه‌های سطح کشور قبول‌شده و همیشه در کار‌های فرهنگی و جهادی پیش‌قدم بوده‌اند.
وی گفت: دانشجویان حتی در مدارس تحت عنوان مربی قرآن یا امام جماعت و مشاوره برخی از رسالت‌های حوزه را بر عهده داشتند و با روحیه جهادی بالا به خدمت خلق مشغول بودند.
وی در ادامه به بیان تاریخچه دانشکده پرداخت و ابراز کرد: مجوز اولیه تأسیس دانشکده را رئوفی، مدیرکل سابق اداره‌کل اوقاف استان هرمزگان نظر به ظرفیت‌های بالقوه استان هرمزگان پیگیری کرد.
جویا ادامه داد: بعد از وی حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی‌زاده، مدیرکل بعدی اوقاف، که یکی از روحانیان فوق‌العاده توانمند استان هرمزگان است، هنگام انفصال از اوقاف پیگیر امور دانشکده شد و جهت اجرایی شدن امور، مدیریت این مرکز تخصصی قرآن را به حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد فاتحی محول کرد؛ استانداری نیز بنا بر اختیاراتش ساختمان کنونی دانشکده را پس از پیگیری‌های مداوم مسئولان و دوستان دیگر و گذراندن مراحل اداری در اختیار این مرکز گذاشت.
معاون اداری مالی، کارشناس دانشجویی سابق دانشکده علوم قرآنی اضافه کرد: طی تفاهم‌نامه دانشگاه، دانشکده باید به مدت سه سال خودگردان می‌بود و پس از آن می‌توانست کاملاً توسط دانشگاه تأمین و حمایت شود؛ اما متأسفانه حمایت‌های استان، دانشگاه و اوقاف بسیار اندک بود و فاتحی نیز به دلیل ادامه تحصیل و اینکه خانواده‌اش در مشهد زندگی می‌کرد از هرمزگان مهاجرت کرد و خلأ مدیریتی و ضعف مدیران بعدی نیز مزید بر علت بود.
وی در پایان افزود: امروز نظاره‌گر هستم که بزرگ‌ترین و تنها مرکز تخصصی آکادمیک قرآنی منطقه جنوب کشور رو به تعطیلی است؛ افسوس می‌خورم که در این نبرد فرهنگی و موج هجمه‌های دشمن، چرا باید دانشکده قرآنی به دلیل بی‌تفاوتی و عدم توانایی برخی مسئولان و سهل‌انگاری‌شان تعطیل شود و هرمزگان از این نعمت الهی محروم بماند.
انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نجمه شفیعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۵ - ۱۰:۳۰
0
0
با سلام

بنده یکی از فارغ التحصیلان دانشکده علوم قرآنی بندرعباس هستم.

دانشکده ما در سال 1391 توسط سه بزرگوار به نام های حاج آقا فاتحی و آقای جویا و خانم جویا تٲسیس شد . این دانشکده در ابتدا هیچ نداشت ، چون دانشکده های تازه تٲسیس تا سه سال اول بودجه ای به آنها تعلق نمی گیرد . ولی این سه بزرگوار با تمام تلاش و توان و مال خود دانشکده را سر پا نگه داشتند و هنگامی که دیگر وقت شکوفا شدنش بود متٲسفانه دیگرانی پیدا شدند و حق و زحمات و تلاش های شبانه روزی این سه عزیز را نادیده گرفتند و با بی حرمتی هایشان دل این عزیزان را به درد آوردند .

این سه بزرگوار کاشتند و به ثمر رساندند و دیگرانی پیدا شدند و با بی عدالتی تمام حاصل زحمات این بزرگواران را نادیده گرفتند.

زحمات بسیار و شبانه روزی آقای جویا بر هیچکس پوشیده نیست ، ایشان حتی از زندگی خود مایه گذاشتند و شبانه روز در خدمت دانشکده و دانشجوها بودند ولی متاسفانه پاداش زحمات ایشان با بدی داده شد.

اکنون نیز که می خواهند تنها دانشکده استان هرمزگان را تعطیل کنند . مردم و مسئولین هرگز نباید بگذارند همچین واقعه تلخی اتفاق بیفتد و همچنین عاملان این ماجراها باید مجازات شوند.

من به نوبه خود از زحمات این سه بزرگوار بسیار سپاسگزارم و همچنین به خاطر تمام ناعدالتی ها از این سه بزرگوار عذرخواهی میکنم.
www.chandkalameh.blog.ir
۱۳۹۶/۵/۷
captcha